Saturday, February 14, 2009

My Dream

sume org ada impian masing. aku pun dok terkecuali. sebelum ni aku ada 3 jer impian tapi sejok seminggu lepah bertamboh 1 lagi impian aku...

.

1) aku nok pergi wat umrah - insyaallah kalu keadaan mengizinkan, thn depan aku akan pergi. baru jer lepah selidik sana sini dgn rayhar agency, kos sekitor 6k ajer. balik dari umrah boleh travel ke turki...uu bestnya

.

2) nok anto mok ayoh gi mekoh - yg ni bukan dlm masa terdekat tapi aku akan usahakan jugok. kalu boleh aku nok gi sekali dgn diaorang. sebenornya lame doh aku teringin nok gi dinung, teringin aku nok gi ziaroh makam nabi, teringin aku jejokkan kaki ke ar-raudah dan aku teringin nok keliling kaabah, cium hajarul aswad. tapi kalulah aku pergi mengadap Tuhan lebih awal, aku harap sgt harta peninggalan aku cukup utk anto mok ayoh pi buat haji

.

3) kawin - pasal ni aku dok leh kate mender2. ikatan jodoh ditentukan Tuhan. tapi aku berdoa sokmo moge2 jodoh aku dgn dia akan berpanjangan dgn ikatan perkahwinan.

.

4) buke tempat perlindungan utk anok2 yatim - terlalu jauh dari jangkauan tapi dok mustahil utk direalisasikan. ada hati semua jadi..

.

kalu nok ikutkan byk lagi impian aku tapi hok atah tu yg paling utama sekali...well, korang sume mesti ada impian sendiri, berusahalah utk capai impian masing2..

No comments: