Wednesday, December 14, 2011

Fasa Baru Dalam Kehidupan

Today usia melangkah ke angka 30. Don't judge me by my past. I'm not in the past anymore. Accept me for who i am because this is me today. Walaupun aku tak dapat buang jauh2 sikap childish, realitinya itulah diri aku yg sebenar.

Today bertambah lagi usia dan tanggung jawab, menjadikan diri lebih matang menempuh ujian dugaan.

Today Allah telah memendekkan lagi jarak pertemuan denganNya. Semakin kurang tempoh beramal, semakin kubur mempersiapkan tempat untuk aku, semakin bersedia malaikat datang menjemput, semakin dekat masa amalan dihitung dan semakin hampir haruman syurga atau azab neraka.

Era 20an mengucapkan selamat tinggal. Perjalanan selama 10 tahun yg penuh dgn pahit manis yg mematangkan aku. Too much yg berlaku. Semalam dah menjadi kenangan. Hari ini adalah perjalanan baru dalam kehidupan.

Apa yg akan berlaku dalam era 30an ini? Apa yg menanti? Apa peristiwa pahit dan manis yg akan berlaku? Apakah aku sudah sedia menerima seseorang yg bergelar isteri? Mampukah aku menjejak jalan yg berliku, membawa diri memburu impian? Too much tanda tanya. Biarlah masa yg menentukan. Hanya satu yg aku harapkan, semoga aku tak tergelincir ke jalan yg salah...

29 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

selamt harijadi buatmu kwn..semoga dipanjangkan umur lagi,dimurahkan rezeki selalu,semoga terus diberkan kesihatan yg baik & semoga sentiasa dilindungi allah selalu...amin..

ainnoraini said...

dah dpt angka 3 tuuu...
doa dari kak ain semoga dimurahkan rezeki dan diberkati Allah didunia dan akhirat...

mamaijat said...

.....selamat menyambut hari ulang tahun kelahiran...semuga hidup mu dalam rahmat dan keberkatanNYA sentiasa..insyaallah,amin.

gadisBunga said...

selamat hari lahir awak. semoga terus berjalan di bawah lindunganNya...amin.. :)

♥cikmOt♥ said...

akhirnya....sebaya pung kita...
epi besday kawannnnnn

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam ...

selamat hari lahir..wah kita dah sama2 berada dlm 3 series...selamat menyertai kelab 3..hehehe



moga awak bersedia melalui cabaran yg mungkin lbh berliku akan dtg ni.moga cpt2 cari isteri dan melangkah ke alam yg lbh bahagia ye..sis doakan yg terbaik buatmu..

nurHeart said...

hepi besdey~! growing old is mandatory, growing up is optional ;D

.: iEyLa :. said...

HAPPY BIRTHDAY!!!!
May all ur wishes come true :)

azwa amani said...

selamat ulangtahun kelahiran...

kita boleh mengira angka kita hidup didunia, tapi kita x mampu menghitung brape lama lagi kite boleh hidup...

simply nana said...

As salam... Appy besday. Semoga sentiasa dirahmati allah dan diberkati segala urusan..amin

fiverul wan said...

Mrs.Eady, ainnoraini, mamaijat, gadisBunga, ♥cikmOt♥, Lydia Miza, nurHeart, iEyLa, azwa amani, simply nana

terima kasih semua.. :)

~Nana BamBam~ said...

selamat menyambut hari lahir yang ke 30..huhuhu

mak encik | SZ said...

alhamdulillah...terasa akak lebih muda drpd fairul :p

ikatankasihku said...

selamat dtg ke dunia yang berangka tiga..kita beza setahun jer... :)

Raidah Sarun said...

Sanah Helwa..May ALLAH Bless U..AMINN

e.l.i.z.@ said...

wokeh, skang kita sebaya ye :P
umo 30 tu dh cukup matang utk menerima kehadiran seorang isteri dalam hidup ;)

~Siti Hajar~ said...

epy bdy to u...sga dirahmati Allah selalu...

ooo..selama ni dok rs kita ni dah tua, rupanyer sebaya...mahal ooo angka 3 tu...eheheheheh

fiverul wan said...

Nana BamBam, mak encik|SZ, ikatankasihku, Raidah Sarun, e.l.i.z.@, Siti Hajar

terima kasih..terima kasih :)

deqlis said...

happy belated besdey... welcome to 3 series..:-) n moga 3 kali berganda2X rezeki dan 3 kali ganda perolehi ketenangan hati...

May Allah Bless you

Erma Fatiha said...

selama hari lahir =)

Cik TeN10 said...

terlambat dtg pulak.. neway happy belated birthday !! :)
semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki..

wan nurul hezrina said...

selamat hari lahir..so aper beza angka 3 n 2 kat depan?moga kematangan mendewasakan

maya amir said...

alaaaa...akak terlmbt lagik nak wish fairul..happy belated bday.. umur tu just a number..yg penting, hati muda..weehooo:)

firahadifa said...

happy birthdayy

LadyBird said...

huhu.. slmt menyambut usia berangka tiga..

slmt menempuh ke alam dewasa..

deeya said...

banyak persoalan banyak juga jawapannya
kata hati dan rasa tak dibiar saja
setiap yang berlaku ade kebaikannya
harus pejam mata dan cuba apa saja ..

neway , happy belated besday bro . semoga keimanan bertambah seiring dengan usiamu :)

hidup sagitarius ! eh ?? kite same bintang kan ? ke bukan ? hahakz !

isabelle said...

hepi belated besday.
dah 3 series ni, ada banyak lagi nak capai ke...banyak dah tercapai?

~Nana BamBam~ said...

Oh..dah tua dah cik abang kita nie gupanya..

Selamat Hari Tua ye..a.k.a Selamat Hari Lahir..


hehehhee :)

semoga suksess selalu..aminn

Rash said...

Salam MH~

Happy belated befday ^^ Semoga dipermudahkan segala urusan oleh Allah swt..

p.s: tua setahun dr rash rupenye.. huhuhu..