Wednesday, May 18, 2011

Keajaiban Ke-3 Yang Berlaku

Apa yang berlaku kelmarin adalah keajaiban ke-3 yg terjadi sepanjang hidup aku ni. Kejaiban pertama terjadi 9 tahun lepas dan yang ke-2 terjadi 6 tahun lepas. Selalu keajaiban ini terjadi saat aku dah tak menaruh apa2 harapan. Sebelum aku bz kembali menyiapkan kerja, meh aku kasitau apa yg berlaku kelmarin. Korang scroll jer kat bawah sampai jumpa jawapannya.. ngeh ngeh ngeh

A
K
U

H
A
P
P
Y

S
E
B
A
B

S
U
R
A

I
N
I


Well, dalam entry yg lepas aku ada ceritakan pasal sesi interview aku. Siyes aku tak pernah letak harapan pun akan berjaya sbb aku gagal dgn soalan yg dikemukakan. Ingatkan kena terus mencuba nasib di tempat lain. Rupa2 nya rezeki aku ada disini. Alhamdulillah, doa yg aku panjatkan sejak bertahun2 lamanya dah dimakbulkan. Akhirnya berjaya jugak aku bertukar tempat kerja.

Tapi nak cakap aku happy sangat tak lah. Kalau perkara ni terjadi 5 tahun lepas, aku lah orang yg paling happy dalam dunia masa tu sbb 2 impian sekaligus menjadi realiti. 1st sebab dapat kerja dan 2nd sebab aku bakal berkahwin. Tapi ianya berlaku sekarang. So, 1 impian saja tercapai. Apa pun aku tetap bersyukur kerana perancangan Tuhan adalah yg terbaik berbanding perancangan manusia.

Kay, aku dah janji nak kasi present kecil kepada kengkawan yg dapat meneka dgn betul. Ada beberapa orang yg dapat meneka. Aku pilih yg terpantas memberi jawapan. Kak Sz, nanti sya kasik present tu. Kepada yg meneka aku dah menyunting bunga di taman, itu pun hampir tepat cuma bukan sekarang. Coming soon.. Nanti sampai masa aku akan tampal kat blog ini kad undangan khas buat kengkawan semua..

29 comments:

Izwa Kamaruddin said...

wah..tahniah!semoga berjaya ditempat baru :)

Unknown said...

tahniah! sila belanja warga blogger! wakakakak! :)

Sofya said...

alhamdulillah.. tumpang gembira..
nt updated cerita kat UniSZA k( dulu Kusza. Rindu kat kusza dah lama tingal

mak encik | SZ said...

alhamdulillah tahniah fairul!
selamat menajalankan tugas / jawatan baru!

yeahuuuu yabedabeduuu akak menang motorrr! ;p

AnneRaini said...

tahniah..tahniah..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

woo hoo..! welcome to da club! & congrats! ;)

gadisBunga™ said...

tahniah! tahniah! tahniah!

mesti hati tgh berbunga2 kan? heheh~

Cik Anita said...

ouh.

tahniah. tahniah sekali lagi!

bahagianya rasa bila dah berjaya interbiu tu.. :)

Arfazilah Abka said...

wah, tahniah..best2..semoga berjaya..
sy sokong ieda al-habsyi: belanja blogger...hehehhe...

Kak Sz: wah ,menang motor..pun best!!

mye said...

wah tahniah!..
belanja r teman2 blogger..
hehe

Cik TeN10 said...

tahniah !! tumpang gembira (",)

wahh.. da bau nasik minyak da ni.. :)

azwa amani said...

tahniah MH... :) seronok tgok org bahagia...

KakD said...

alhamdulillah tahniah yea, rezeki Allah sape yang tau kan :))

Unknown said...

Alhamdulillah.syukur dapat kerja.tahniah!

Bidadari Syurga said...

wah... semoga berjaya di tempat baru... stabil dan insyallah

bila blog bercerita said...

waaa.....tahniah yeee....
alhamdulillah.....
xsia2kan law kitew pnjat doa kpd Dia.... =)

deqlis said...

tahniah..

leh dikatakan rezeki nk mendirikan masjid gak nie..:)

Unknown said...

Wah! tahniah...alhamdullilah...rezeki itu milikmu...

Selamat menempuh cabaran di tempat baru..koje rajin2 tau nti blh naik pangkat pulak...hehehe

Afzainizam said...

Dan tatkala Tuhanmu memaklumkan: “Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya adzab-Ku sangat pedih”.(QS Ibrahim : 7)

Tahniahhhh pada anda....

tahniahh

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
diy spray bumper dan grip handle pintu

Noor Fatin said...

tahniah!! ehehhe

penyisir rambut said...

wow...tahniah...
bile plak sy nak dpt rezki keje...
huuu...mnunggu...

aindzaya said...

tahniah!!!
dah dpt pes gaji tu...kasi paents dulu taw!!baru berkat..=)

Ayuni said...

wah, kt unisza! hikhik, masuk semester baru bolehleh jumpe....mesti keje kt HEPA nie....hikhik, syte sethn lagi kt c2....

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??

diy boot kereta karat
diy spray bumper dan grip handle pintu

alhamdulillah.. tumpang gembira..tahniah!semoga berjaya ditempat baru

E'in said...

tahniah! ;)

Lynn Huraiza said...

tahniah...moga lepas nie cepat naik pangkat plak...

suzieapai said...

lama benor dok jenguk sini....

tahniah atas berita baekkkk itewww...

semoga lebih sukses!!!

ezma said...

Owhh.. ape ape pun, TAHNIAH! u deserve it! :-)

Rash said...

Salam MH~

congratz sbb mndpt ape yg diimpikan.. wlupun lmbt skit.. sbb semua yg berlaku ade hikmahnye kn ^_~