Monday, August 24, 2009

Hari Ke 3 Bulan Ramadhan

sekejap jer rasanya. tup tup doh masuk ari ke 3 kiter semua berpuasa. seperti yg aku pernah bagitau sebelum ni, setiap hari dibulan puasa memberikan seribu pengertian kepada aku. ketenangan yg aku rasai sekarang dan jugak perasaan teruja untuk memperbanyakkan amalan ibadat.

korang semua yang tinggal kat sana pernah mendengar dentuman bunga api menandakan tibanya waktu berbuka puasa? aku kat sini setiap hari akan melalui semua ni. setiap kali waktu berbuka dan jugak tamatnya waktu bersahur, dentuman bunga api akan kedengaran dari bukit besar. dentuman ini cukup untuk didengari oleh separuh kawasan di daerah kuala terengganu. well kata orang, tak der radio kat rumah pun tak per, just tunggu jer dentuman bunga api ni. dulukan waktu aku kecik2, setiap kali tamatnya waktu bersahur, cahaya merah bunga api yg dilancarkan dari bukit besar akan dpt dilihat dari tingkap rumah tokki aku. syokkan.. hehe


ni ler hidangan berbuka utk hari ni. simple jer. boleh lah kan.. well, dah sampai waktu berbuka ni.. aku pi makan dulu dehhh

No comments: