Tuesday, August 11, 2009

Ketenangan Di Bulan Ramadhan



1-2 hari ni aku hati aku asyik berdebar-debar jer. like something bad will happen. dont know lah.. i'm feel mcm ada sesuatu yg akan hilang. but what? forget it.. i will find the answers after back from outstation. tomorrow i will go to paka. 100 miles from kuala terengganu. honest, i hate this place. maybe ada org kata this place very beautiful because waktu malam we can see kerlipan api dari loji penapisan minyak kat sini. but for me, nothing interesting lah...

ramadhan dah tak lama dah. inilah bulan yg aku tunggu setiap tahun, setiap masa. aku betul2 rindukan setiap detik dibulan ramadhan. indahnya dpt menunaikan solat tarawih, nikmatnya rezeki kurniaan Tuhan kerana setiap kalu berbuka puasa pasti ada hidangan yg jarang2 dpt aku rasa pada bulan2 yg lain, besarnya pahala dapat menunaikan zakat dan kenikmatan tertinggi yg aku dapat dibulan ini, ketenangan hati. betul, hanya dibulan ramadhan saja aku merasa tenang, hati aku tidak lagi gelisah seperti sekarang.

selama beberapa tahun ni, aku dah tak excited untuk sambut 1 syawal. bagi aku setiap hari dibulan ramadhan ada hari raya bagi aku. ruginya aku rasakan kalau dibiarkan hari2 di bulan yg suci ini berlalu begitu saja tanpa sebarang amalan untuk menambahkan pahala. semua sudah maklum bertapa besarnya ganjaran yg diperolehi bagi setiap amalan kebaikan yg dilakukan. janganlah diabaikan kerana bulan ramadhan hanya sekali dlm setahun. tahun ini ramadhan masih lagi mengunjungi tapi tahun depan belum tentu. maybe masa itu aku dah pergi mengadap Tuhan Yang Maha Esa.

ketenangan yg aku cari, dibulan ramadhan aku temui. aku berharap ramadhan kali ini akan memberikan petamda yg baik didalam hubungan aku dgn cek yah. semoga dia tak lagi membenci aku dan semoga dia dpt menerima aku kembali sebagai best fren. cukuplah diatas apa yg dah berlaku. aku nak tunaikan janji aku dulu utk jaga dia sebaiknya. bukan ke best fren mesti sentiasa ada disaat susah dan senang..

1 comment:

e.l.i.z.@ said...

biarlah dia pergi...dia terlalu byk menyesatkan anak adam