Monday, May 16, 2011

Anak Penyu Ke Medan Perang


Saat entry ni auto publish, tuan punya blog telah mengatur langkah bak seorang perwira ke stadium untuk memberi sokongan kepada armada perang penyu yang turun berjuang menentang pahang. Lihat jer tiket masuk dan jersi hitam putih yang menjadi bukti bertapa semangatnya aku utk menonton semi final piala FA malam ni. Heee.. Tu belum lagi dgn muka berconteng ala joker yang akan mengubah penampilan aku sebaik saja selesai solat maghrib. Tgk bola tgk bola jugak, amalan wajib jgn dilupakan. Chaiyokk chaiyokk.. Tapi muka berconteng tu tak leh publish kat sini. Nanti ada lak yang berbuih mulut tgk muka ala rockers aku tu... hahaha..

ihsan dari bearing85

12 comments:

Cik TeN10 said...

peteh ganu peteh.. ape mksdnye?

dYaNa said...

berehh...peteh ganung!!!...hee,,

cik ten10, peteh tu gelecek...gelecek tu..main bola laa...hehe,,

gadisbunga said...

nasi dagang satu! eh?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahh dah siap dah..uik..ada ke muka conteng2 tu?naper tak tunjuk.

alexa yussida said...

kalo menang jupe klatew la ye...yoshh:D

bila blog bercerita said...

perghhhh....siap tgk kat stadium...
gempak arhhhh.....
mmg terbaekkk.....
kalaw kalah jgn mogok2 yee...
huuu~~

Ezma FaSham said...

Yeahhh! peteh terengganu peteh! Dah lame giler tak laungkan kate semangat nih. haha

p/s: teringin sangat nak tengok tuan punya blog dengan muke ala-ala rockers.. ;DD

Afzainizam said...

guane...

Membela ikan, sepat dikurung,
Belida berenang, ada di sawah;
Dua pasukan hebat bertarung,
Ada yang menang, ada yang kalah.

Bunga hutan wangi di sanggul,
Air gula campuran jeli;
Dua pasukan mencari gol,
Berakhir pula dengan seri.

Dicantas ranting lain dahan,
Karat gilap sanggul dihiasi;
Di atas padang pemain tertekan,
Membuat silap gol ditembusi.

Kain bantal ukur bersegi,
Ukuran anggaran tepi bulatan;
Pemain handal atur strategi,
Kelemahan lawan jadi sasaran.

Biji muda biji tanaman,
Di batas padang biji semaian;
Sebiji bola jadi taruhan,
Di atas padang jadi rebutan.

Gigi muda, kain reput,
Sabun, nila, plastik koyak;
Sebiji bola pemain berebut,
Penonton pula pekik sorak.

Biji muda dicampak-campak,
Pohon peria mencelah-celah;
Sebiji bola disepak-sepak,
Penonton pula resah gelisah.

Biji mata dicolek-colek,
Rabun mata buang selaput;
Sebiji bola bergolek-golek,
Penonton pula bahang kalut.

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
diy repair dan spray helmet lama

Asrul "iLham" Sany said...

ko pun sama ngan hausmate aku, fanatik bola

;D

MataHati @ MH said...

Cik TeN10 - peteh tu maknanya tackle..

dYaNa - berehh

gadisBunga - errr...nanti dtg teganu sya belanja..ehehe

sis LM - ish..malu nak tunjuk.. nanti ada yg pengsan lak.. :)

MataHati @ MH said...

alexa yussida - yup.. teganu vs kelate, barca vs MU.. huhu

bila blog bercerita - x kalah..dah menang derr..hehe

Ezma FaSham - err..sori, sya tak amik gambar masa muka conteng2 tu.. nanti time final sya amik gamar

Afzainizam - ko mmg pandai berpantun.. cayalah beb

Asrul "iLham" Sany - kipas susah mati

Yuyu Johanna said...

peteh ganu peteh!
sy pun pegi tgk phg vs ganu jugak.tgk kat entry ye.=)

http://chentanuriz.blogspot.com