Tuesday, September 01, 2009

Hari Ke 3 Bulan Ramadhan

doh semakin hampir sampai ke pertengahan bulan ramadhan. sekejap jer rase nya ek... ramadhan kali ni penuh rahmat. kalu siang panas, sebelah malamnya hujan akan turun. dan kalu sebelah malamnya panas, esok pasti mendung sepanjng hari. subhanallah..

aku doh start misi menurunkan berat badan aku start hari ke 6 lagi. makang sekadar utk mengalas perut. nasi tolak ke tepi.. but yesterday kena stop sehari misi aku ni sbb jiran sebelah rumah ajok buka puasa bersama. tak maniskan tolak pelawaan org, lebih2 lagi bila bersungguh2 dia ajok buka puasa bersama. so, berbukalah aku kelmarin dgn nasi ayam, dadih, kuih tok aji serban dan jugok air limau. nevermind, today sambung balik misi menurunkan berat badan. penambah perisa kpd mission impossible aku ni, kenalah bersenam jugok kan. so, 1x seminggu pi ler ler main badminton lepas semayang terawih..

ikh ahh ikh ahh...

bersenam angkat besi berenang berlari,
jagalah badanmu serta kesihatan diri,
marilah semua amalkan segera,
hidup cergas jadikan amalan,
tubuh yang sehat,cerdas fikiran...

5 comments:

CIKGU NAMAN said...

kawe turun dah 5kilo..hahahahaha

Unknown said...

ahh..tidak. kena usaha lebih ni utk dptkan balik berat 70kg

Abam Kie said...

Salam.

jemput ke blog saya pula...

zukidin.blogspot.com

amacam kalau kita tukar2 link di bloglist?

Terima kasih.

Daddy Zuki

e.l.i.z.@ said...

bakpo?berapo berat awok?
sy nk turun 1kg jah
loni berat 45..aim nk berat 44

Unknown said...

owoss..kawe ler ni 80kg..
skrg ni jok kurangkan kpd 70kg semula..