Friday, August 12, 2011

Mukjizat Di Sebalik BISMILLAH

ihsan pakcik Google

BISMILLAH adalah sebutan/nama singkat dari lafaz ' BISMILLAHIR ROHMAANIR ROHIIM ' yang bermaksud ' Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. ' 

Kelebihan-kelebihan BISMILLAH 

1. Yang pertama ditulis Qalam adalah BISMILLAH. Maka apabila kamu menulis sesuatu, maka tulislah BISMILLAH pada awalnya kerana BISMILLAH tertulis pada setiap wahyu yang Allah turunkan kepada Jibrail. 

2. 'BISMILLAH untukmu dan rumahmu, suruhlah mereka apabila memohon sesuatu dengan BISMILLAH. Aku tidak akan meninggalkannya sekejap mata pun sejak BISMILLAH diturunkan kepada Adam. (Hadith Qudsi) 

3. Tatkala BISMILLAH diturunkan ke dunia, maka semua awan berlari ke arah barat, angin terdiam, air laut bergelora, mendengarkan seluruh binatang dan terlempar semua syaitan. 

4. Demi Allah dan keagunganNya, tidaklah BISMILLAH itu dibacakan pada orang sakit melainkan menjadi ubat untuknya dan tidaklah BISMILLAH dibacakan di atas sesuatu melainkan Allah beri berkat ke atasnya. 

5. Barangsiapa yang ingin hidup bahagia dan mati syahid, maka bacalah BISMILLAH setiap kali memulakan sesuatu perkara yang baik. 

6. Jumlah huruf dalam BSMILLAH ada 19 huruf dan malaikat penjaga neraka ada 19. 
Ibnu Mas ' ud berkata: ' Sesiapa yang ingin Allah selamatkan dari 19 malaikat neraka maka bacalah BISMILLAH 19 kali setiap hari. ' 

7. Tiap huruf BISMILLAH ada JUNNAH (penjaga/khadam) hingga tiap huruf berkata, ' Siapa yang membaca BISMILLAH maka kamilah kekuatannya dan kamilah kehebatannya. ' 

8. Barangsiapa yang memuliakan tulisan BISMILLAH nescaya Allah akan mengangkat namanya di syurga yang sangat tinggi dan diampunkan segala dosa kedua orang tuanya. 

9. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH maka akan bertasbihlah segala gunung kepadanya.. 

10. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 21 kali ketika hendak tidur, maka akan terpelihara dari gangguan syaitan, kecurian dan kebakaran, maut mendadak dan bala. 

11. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 50 kali di hadapan orang yang zalim, hinalah dan masuk ketakutan dalam hati si zalim serta naiklah keberanian dan kehebatan kepada si pembaca. 

21 comments:

NM02 said...

nak amalkan yang no 11

Ayuni said...

hm, kena amalkan...

gadisBunga said...

biar bismillah tu sebati dalam diri...

azwa amani said...

entry yang menarik..amani suka sangat MH... hehe

lynna heejuzz said...

subhanallah.. besarnya mukjizat kalimah Allah ni kan?? thanx for sharing..

Sz said...

bismillah...

jeragang said...

lama dok kelip mata mung....

nurHeart said...

bismillah..

semoga menjadi satu kebiasaan, tq for sharing :)

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip Pemeriksaan servis kereta

Menjalinkan Cinta dan Kasih Sayang
Sesiapa yang membaca BISMILLAH dengan sempurna sebanyak 786 kali pada segelas air, lalu diminumkan kepada orang yang dicintai, maka orang itu akan sangat mencintainya.

mcm buat pengasih pulak..

seluruh kandungan alquran dan segala keajaiban dan keramatnya,ada dlm surah fatihah,dan seluruh keajaiban dan keramat alfatihah terkandung di dlm kalimah bismillah...

tau kisah nabi sulaiman kn?
apa ja kesaktian yg baginda lakukan,trjadi hanya dgn membaca:

INNAHU MIN SULAIMAN,
WA INNAHU BISMILLAHIRROHMANIRROHIEMM

dgn izin Allah tentunya...
seluruh kesaktian adalah manifestasi asma2 Allah,dan kunci semua asma adalah kalimah bismillah...

bacalah bismillah,dgn seluruh keyakinan dan kepasrahan diri pada Allah...
niscaya semua hajat blh jadi...

deeya said...

tak susah sebenarnye nak melafazkan bismillah .. dalam solat 5 waktu pun kte dah bace lebih dari 19 kali bismillah .

Islam sama sekali tak pernah membebankan ummatnya =)

ikatankasihku said...

Dimulakan dengan BISMILLAH...

♥e'in♥ said...

kena amalkan nie.. thanks sharing..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

betapa besarnya mukjizat bacaan basmallah.rugi jika kita tak amalkan

ainnoraini said...

Tq MT...boleh la kak ain amalkannye...

MataHati @ MH said...

NM02, Ayuni - mana yang baik tu amalkanlah

gadisBunga - agree...

azwa amani - :)

MataHati @ MH said...

lynna heejuzz - sharing is caring, sharing is loving

kak Sz - dimulakan dgn bismillah, disudahi dgn alhamdulillah

jeragang - kelip2 sikit doh ah.. :)

MataHati @ MH said...

nurHeart - sebatikan ia dgn lidah

Afzainizam - bertapa besarnya mukjizat bismillah ini tapi ada waktunya kita x mengendahkannya

deeya - apa jua yng kita mahu lakukan mulakan dgn bismillah

MataHati @ MH said...

ikatankasihku - dsudahi dgn alhamdulillah

♥e'in♥ - sama-sama

Lydia Miza - alangkah indahnya kalau kita sebatikan ia dgn lidah agar setiap apa yg kita lakukan dimulai dgn kalimah bismillah

ainnoraini - sama-sama

~Nana 귀여운~ said...

Bismillah,

saya sangat kagum dengan mukjizat perkataan BISMILLAH tu, subhanallah...

MataHati @ MH said...

Subhanallah..

labahlabah said...

kelebihan2 ini berdasarkan apa? boleh share Hadith2 yang menyokong perkara2 diatas?