Monday, November 21, 2011

Majlis Kahwin 20112011

Semalam sorang lagi kawan aku menamatkan zaman bujang. Sekian lama berkenalan akhirnya Kuala Terengganu boy dan Setiu girl  disatukan dgn lafaz akad nikah. Selamat pengantin baru.. Semoga ikatan yg terpatri akan kukuh terikat hingga akhir hayat. Dan semalam jugak hujan turun kembali selepas 2 hari panas. Kahwin musim hujan ni mmg best (kata orang2 tua yg penuh maksud mendalam).

Dalam kegembiraan meraikan terbinanya sebuah lagi masjid, tetiba terencat sedikit bila seekor anak kucing comel yg tumpang berteduh bawah kereta terkorban dilenyek tayar kereta salah seorang ahli rombongan. Apa kes tuan punya kereta sampai tak reti2 nak keluar sekejap pi alihkan anak kucing tu ke tepi jalan. Kesian lak aku tengok. Better aku sendiri yg pi alihkan bangkai anak kucing tu sebelum bersembur daging dilenyek tayar kenderaan yg lain.

 Are u ready pengantin lelaki?

 Aku nikahkan engkau Mohd Sahdan bin Shafiee dgn Wan Rasyidah bt Wan Abd Kadir yg berwalikan hakim dgn mas kahwin RM10 tunai..

 Aku terima nikahnya dgn mas kahwin yg tersebut itu.. Sah Sah Sah!!

Acu mu tengok ni gambor bakal bini no.2 aku :p

Bukti aku berada dlm majlis tu.. ngeh ngeh ngeh

 Di sebelah kereta kancil tu lah anak kucing maut digilis tayar kereta viva. Hajat hati nak tumpang berteduh dari hujan, tapi maut pulak yg dtg menjemput


Tak sempat nak amik gambar dgn pengantin sbb nak balik cepat. Lagi pun lama sangat pengantin duk bergambar dlm rumah. Habis posing style melayu, posing style bolywood pulak. Pastu tak tahu lah apa jenis posing lagi yg diaorang buat. Raja sehari lah katakan.. :p

Note: Semalam time maghrib bonda ada dtg bawakan pai epal. Aku dpt mkn secotek jer sbb semut2 dah mencemarkan pai itu. Huuuwaa sedih sbb bonda buat khas untuk aku bila dpt tahu anaknya demam tapi semut2 dah menjamu selera terlebih dahulu sebelum aku menjamahnya. Walaupun aku dah tutup kemas tudung tupperware tu tapi semut tetap dpt menyusup masuk...

20 comments:

Ayuni said...

org happy sgt smpai x nmpk kucing tu....tanggunglh dose penyek kucing tu....bnyk yg kawin bulan 11 nie, yg kawin 11.11 sure kawin 4 sbb ader 4, 1....hikhik...

:: Mrs.Eady :: said...

selamat pengantin baru buat kawan mu itu... :)

manis nyer tuan blog ini :)

MataHati @ MH said...

Ayuni - teori yg menarik tu.. tp syg sya tak sempat kawin pada 11.11.. kalau tak dpt penuhkan kuota... :p

MataHati @ MH said...

Mrs. Eady - hak hak hak.. muka manis tak per asalkan jgn kencing manis udah ler.. :p

Lalinkfixa said...

siannya anak kucing tu :(

Cik TeN10 said...

ingtkn MH yg kawin td..cepat2 je klik td..hahaha

kawan fatin pn ramai dh tunang.. yg dh melangsungkan perkahwinan pn dh ade.. yg bru dpt baby.. yg ngah pregnant.. smua ada.. tumpang gembira utk mereka..

apple pie !!! sedapnye.. mak sdri buat pulak tu mesti terbaik ! :)

ainnoraini said...

Laa...ingatkan awak yang menikah tadi....

Slmt pengantin baru buat kawan tu yee...

~Siti Hajar~ said...

ooo...MH siap bt ayat yer utk kwn tu, tgu turn MH lak, agagagagaga...

Eh! Btl ke mas kawen RM10 tu, mu jgn bt lawak MH..hehe

Awat MH xberbaju melayu, xkan sejuk hujan sampai siap berjaket kot...hehe

Kella said...

tahniah untuk beliau.. tuan tanah ni pula kita tunggu dah lama tunggu ni.. nok makan nasik minyok... =)
napok muke berseri seri doh tu.. tunggu mase je tu.. tapi kalo takdop calon kasi tau ya.. leh rekemenkan.. hahahaha.. ;p

Lizzie Yasmin said...

Erk? Anak kucing kene lenyat?

jeragang said...

mung bila lagi.....sambil alih kucing dok ker kerling dalam keta kiri kanan

KuNanGKuNanG said...

baru balik dari kuala terengganu smlm...semua berebut2 nak kawen.. sy je yg ketinggalan.huhu

e.l.i.z.@ said...

olohhhh siye nyo ko kucing tu huhuuhuh

gadisBunga said...

kesian anak kucing tu.... :'(

anyway, selamat pengantin baru utk kawan awak tu.

dan awak buat saya rasa nak buat apple pai lah. sedapnye...~

azwa amani said...

huhuhu...ske sangat buat peace ek?? selmat pengatin baru tuk kawan MH, barakalahhumafik.. :)

deqlis said...

tak sempat 11 11 11..leh plan 12 12 12 ya MH..:-) lama tak bw sini...harap MH sihat2z shj:-)

wan nurul hezrina said...

selamat pengantin baru bukan pada yang empunya blognie.mati2 mummy ingat awok yang kawenn..huhu

♥e'in♥ said...

laaa.. kwn kawen rupenye.. ingatkn awk.. huhu..

LadyBird said...

tahniah.. kepada pengantin.. smg sabar dan tabah melayari bahtera rumahtangga.. :D.. smg bahagia dan sampai ke syurga.. ameeennn..

Afzainizam said...

Yupppp ramai yang kawin musim hujan kan.... moga cepat peroleh cahaya mata....

isshhhhh aku banyak 2 binatang aku tak sampai hati tengok kucing lahhhh kalau xcident aku cukup kesiannnn lahhh... kerana kucing binatang kesayangan nabi

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
teknik penyaduran chrome electro