Thursday, February 04, 2010

Aku, Hujan & Durian

tajuk entry mcm boleh buat tajuk novel jek. hikss.. malam ni hujan dah turun balik membasahi tanah. dah hampir 2 minggu panas terik. syukur alhamdulillah..mlm ni boleh tido lena. ekk, ntah bila pulak aku tido mlm. dah dekat 2 minggu waktu tido aku selepas pukul 4 lebih. tu pun cuma sekejap jek. kol 6 lebih dah bangun mandi.. tapi walaupun tido tak cukup takderlah pulak bawah mata aku lebam, takder lak rasa pening kepala. cuma dlm 2 minggu ni bibir aku asyik kering dan pecah berdarah. nak kata kurang minum air, tak jugak. paling kurang 3-4 gelas sehari aku minum. tapi kalau nak sabibkan dgn makan maybe kot. skrg ni aku selera makan aku menjunam. sekali or 2 kali jer aku mkn dlm sehari. tu pun makanan yg ringan2 mcm sandwich or kuih. kelmarin pun aku cuma jamah sandwich 3-4 keping. mcm mana nak membesar bagai juara kalu mkn pun tak seberapa..

sekarang ni musim durian ke? kalau pi jalan2 kat pasar mmg banyak buah durian. aku pun tak reti setahun berapa kali musim durian. nak citer pasal durian, aku tak tahu lah pulak omputih pun suka gak makan durian. sebelah tangan tutup hidung, sebelah tangan lagi suapkan isi durian ke dalam mulut. maybe omputih2 ni cuma alahan dgn bau durian, bukan isinya.

 
 mamat sebelah aku tu suka benar makan durian. agak2 nya kat brazil ada tak pokok durian?

 bila pulak si fabio ni nak mai teganu..

oh ya.. aku nak ucapkan tahniah lah kat sorang kawan lama yg secara rasminya dah dpt pangkat ayah semalam. Nasron, semoga rezeki ko bertambah-tambah dgn kehadiran cahaya mata. lupa nak tanya nama baby dia tadi. esok2 lah baru aku tanya.. ngeekk 

No comments: