Tuesday, October 04, 2011

Bila Nafsu Memuncak (Buka Mata Buka Minda)

Ini gambar yg sudah lama tertampal di facebook dan blog. Kisah pengguguran yang sewenang-wenangnya dilakukan oleh perempuan melayu di Singapura. Seandainya pengguguran ini berterusan dan semakin bertambah bilangannya, suatu ketika nanti pupuslah bangsa melayu di Singapura.

Tapi dalam negara kita sendiri kes pengguguran semakin meningkat saban tahun. Di manakah silapnya sehingga si kecil yg berhak melihat dunia digadaikan nyawanya sebelum tiba waktu kelahiran.

 
 
Sumber diperolehi di SINI

22 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

hurm..org lain berusaha bersungguh bertahun-tahun tapi takde rezeki tapi mereka ni buang-buang aje!!

Arfazilah Abka said...

~MH ~Mrs Eady

betol..org lain siang malam berharap dapat anugerah Allah ni..
Semoga kita semua diampunkan oleh-Nya...amin..

NOOR FATIN said...

huaaa nak pengsan tengok :(

orang lain yang dah berkahwin berbelas2 tahun pun susah nak dapat anak sedangkan mereka boleh saja gugurkan..

azwa amani said...

ya Allah..menakutkan lah amani tengok...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam..sgt mengecewakan sbb ada yg dah besar sgt baby tu.mungkin itu dlm 5-6 bln.kesian kan..huhu.


jahilnya manusia.sis br 2-3 minit tgk kat fb td.tak sangka awak dah buat entri berkongsi isu ni.sebar2 kanlah

nurHeart said...

masyaallah.. wordless.. :'(

e.l.i.z.@ said...

ni kes hop ore nk buat bahan kecantikan ni..dem oamik uri huhuuh

n@m@n said...

begitu nasib anak² yang tidak berdosa..sedih sekali

ainnoraini said...

sedihnye...jangan la dibuat mcm tu...ape nak jadi org dunia sekarang ni...

ikatankasihku said...

binatang pon sygkan anak..ni kan pulak manusia yg ada akal, tapi tak gunakan sebaiknya

~Nana 귀여운~ said...

saya ada berfikir sejenak..mengapa muda mudi kat luar yang buat anak luar nikah nih senang je mengandung sedangkan muda mudi yang dah nikah ada segelintir di antara mereka yang susah nak mengadung?...

Afzainizam said...

EEEMMMM bayi tu tak salahhh yang salah mak bapak diorang yang salahhh... Bayi tu ada hak nak hidup zalim sungguh lahhh


Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
skuter sanyang motor sym

MataHati @ MH said...

Mrs.Eady - mereka x pernah menghargai apa yg diberikan

Arfazilah Abka - dan semoga mereka kan sedar kesilapan yg telah dilakukan

NOOR FATIN - jgn pengsan skrg.. cari katil dulu baru pengsankan diri

MataHati @ MH said...

azwa amani - inilah yg harus di lihat utk menyedarkan kita

Lydia Miza - semoga dpt membuka mana semua pihak utk membanteras gejala pengguguran ini..

nurHeart - mengejutkan dan menakutkan

MataHati @ MH said...

e.l.i.z.@ - huikk.. mcm tu ke? teruk teruk teruk

ainnoraini - manusia dipenghujung zaman

ikatankasihku - tak tahu lah nak kategorikan mereka dlm jenis yg mana... sadis

MataHati @ MH said...

n@m@n - mereka juga berhak melihat dunia tapi hak mereka dinafikan oleh ibu yg x bertanggungjawab

Nana 귀여운 - maybe utk menyedarkan mereka ttg dosaan yg telah dilakukan tapi mereka masih x sedar diri

Afzainizam - kesian bayi yg x berdosa

fiqah said...

tak snggup nak tgk :(

Ayuni said...

hanya yg tidak berakal sahaja buat begitu....

Cik TeN10 said...

sedih kan.. kesian baby2 tu.. ape la salah baby tu..

MataHati @ MH said...

fiqah - tapi kena tgk jugak...

Ayuni - betul betul

Mama Gee said...

aduhh tak sampai hatinyaa nk tgk...

MataHati @ MH said...

mmg kejam org sekarang ni..