Friday, January 09, 2009

Terbukanya Pintu Masjid

semalam dlm perjalanan balik dari hulu kemaman, aku dan sorang kawan sekerja singgoh sebentar kat bandar al-muktafi billah shah (singkatannye ambs) untuk semayang jamak takhir. mase aku sapa kat masjid sultan mahmud, waktu tu doh hampir pukul 6.40 petang.

.

sbb masa dah semput sgt, so aku derah2 amik air semayang dan teruh naik ke tingkat atah. sampai kat tingkat atah, pintu besor ke ruang utama solat doh tertutup rapat dan pokcik yg bertugah menjaga masjid tu doh turun ke bowoh.

.

jadi aku pun berkate dlm hati, "biarlah, semayang kat luor jer". selepah saje aku kate mcm tu, kedua2 belah pintu sebelah kiri ke ruang utama masjid terbuke serentak dengan sendirinya. aik, sapa yg bukak?

.

bila melangkah ke dlm, aku toleh kiri kanan...mana tahu kalu2 ada org tolak dari dlm..tapi tak der sesaper pun. yg ada cume sorang lelaki tengah mengaji kat ruang tengah masjid. hairan sekejap.. pintu ni besor, berat pulok tuh..takkan angin yg tiup kot...

.

mungkin inilah tanda kekuasaan Tuhan Yang Maha Esa. lagi pun ustaz penoh bagitau, kalau kite mahu berbuat sesuatu kebaikan ape lagi perkare yg dituntut dlm agama, segale urusan kite akan dipermudohkan...

subhanallah...

1 comment:

SUZIE APAI said...

baguih. Kekalkan sikap2 murni anda..gini la ank watan ganu!