Tuesday, December 09, 2008

Hari Raye Yg Hilang Serinya

tibe jugok hari raya haji bagi tahun ni...bagi aku, lasung dok terase kedatangan hari raye haji kali ni. rase mcm hari2 biase jer..yg beza cuma ada solat raye dan program semelih lembu..tu jer

.

yg aku perasan, semakin berkurang jemaah kat masjid kali ni. bakper dok ahu..pesengan rama gi solat kat masjid lain mok owh..tapi kalu mcm hari jumaat pun mmg dok rama doh jemaah dtg. aku perasan hal ni sejok tok sedara dgn tok nyang aku pergi mengadap Ilahi. mok owh, tok imam yg ada ler ni dok seaktif mcm tok imam yg doh mati tu..

.

tahun ni kat surau, 13 ekor lembu dijadikan korban..adesss, letih wooo nok lapoh daging lembu2 tu..doh lah hujan sekejap pagi tu, sejuk bukan main. kat umoh tok sedara korban sekor lembu, kat belakang rumoh korban sekor lembu...ari ni pulok ada lagi korban lembu dekat2 rumoh..

.

kat dlm peti sejuk penuh doh dgn daging lembu..tu utk kelmarin. hari ni ada lagi yg akan beri daging..pening paler doh rase tgk daging lembu penuh sepeti sejuk. arghh...kat aner aku nok sumbat barang2 lain nih..

.

hari ni ada org kg wat kenduri doa selamat..makang lagi gamoknya. kelmarin start dari pagi sapa petang aku duk makan jer...nasik minyok ler, nasik kunyit ler, nasik dagang ler, burger ler...ntah apa2 lagi yg aku makang. sapa sek eh ke diri..huhuhu

.

aktiviti ari ni, aku nok gi mydin mall. nok tukor balik games aku yg rosok tuh. kali nok nok suruh tuan kedai tuh test dulu kat pc dia, then baru aku decide nok beli ke dok. tak mboh doh pisang berbuah buat kali ke berapa...ntah lerr

.

hari ni dok banyok sgt xtvt.. esok masuk opis doh...ya-ha!!!!

No comments: