Wednesday, March 30, 2011

Awas!! Penggemar Tauhu

Korang semua kenal tauhu kan. Korang semua pernah makan tauhu, at least sekali seumur hidup. Tapi tahukah korang macam mana tauhu itu dibuat? 

S
A
Y
A

S
U
K
A

M
A
K
A
N

T
A
U
H
U

Selepas melihat gambar bukti ini, terus aku hilang selera nak beli tauhu kat mana2 tempat sekali pun. Buat sendiri jer lah lepas ni... Adakah korang masih berselera untuk menjamah tauhu? huhuhu...

35 comments:

b.E.L.L.e said...

euwwwww..betol ke ni?ni kt mane nie?huhu..

azwa amani said...

bukan sumer tempat mcm tu lahh

anym dan dunia said...

ishhhhhhhhhh!! ptot sedap !blwek!

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

bkn semua tempat...sis msh mkn tauhu krn kat doha ni org islam dan warga indonesi yg buat.hihi

Ayuni said...

hm, geli....

kyle said...

haha, ade perisa "tambahan" ... :D

ainnoraini said...

tak lalu nak makan tauhu mcm ni...
kat mane agaknye tu ye...

Cik Bidadari said...

kitakan org islam... ada landasan dan poeraturan.... cara dulu tak sama sengan cara sekarg... isk isk isk... sabar ajalah... tu afrika mana tu? eeeeeeeeeeeeeeeee

THE LEKAT LEKIT STORY said...

Mak Aii..

=sz= said...

baru pikir nak beli tauhu bakar kat pasar malam petang ni ...uhhuhuhu

Panglima Muda said...

seksinya

~Siti Hajar~ said...

uwaaaaa...sy suka sgt mkn tauhu...tgk pic ni... uweeekkk!!!

tp sy sllu beli tauhu kat pasar & org islam yg buat, sy beli br lepas masak, panas lg, siap pakcik tu tapaukan sisa2 tauhu yg lebih, goreng2 sedap ...hehe

EzSyA said...

ktne ni??homaigod!! T_______T

cek chun said...

aiyoooo
dah le aku ngah makan nih. cissss

pRiNCe said...

nice...entry...:)
thnx tau datng melawat...:)

awak dah join contest cabutan bertuah kat blog sy??

NaDia CoMaNeCi said...

bluwekkkkkk,,,nasib baik memang tak suka makan tahu,,,yek!!!

thomas said...

Aik!Ini di negara mana,Papua ke?

MataHati @ MH said...

kepada u all, jangan kerana sekeping gambar itu membuatkan terbantut selera anda untuk makan tauhu lepas ni.. belilah tauhu yang diperakui kebersihannya

chekna @ mama ziyad said...

erkkk.. kat mana tu?? gelinya la....

MataHati @ MH said...

ntahlah... somewhere

nurHeart said...

hahahaa.. kenape kahh?? :D

dLa said...

seb baek dla x suke tauhu. huhu

Ama Amore said...

weks! geli beb! tauhu kangkang!

Cik TeN10 said...

bluwekkkk nk muntah tgk pic tuh..

nseb baik sy mmg xsuke mkn tauhu

syafiqah redzwan said...

wekkkkkkkkk...mcm nak muntahkan je..tauhu yg penah makan selama bertahun-tahun ni....

Kakkoii said...

nape bontot dia macam tauhu bakar? hahaha sib bek kakkoii x minat makan tauhu!!!

Miecyber said...

Gelinyer......


Terima Award.Makasih sobat

deqlis said...

yerkkk...! deqlis mmg suka tauhu...

klu bukan semua tempat pun klu dok terbayang gambo nie...mmg puasa tauhu laa sampai lupa ingatan...


adehhh saper ada resepi tauhu meh kasik..! kena wat sendiri laa gini

puanbee said...

weeerrkkk geli .....tak makan dah aku!

Ana admi said...

Wahhhhhhhhhh sangat2 berselera..hehehe :)) ngeri tol nk g pasar mlm beli tahu..haha

Qurnia Wera said...

eeeuuuwwwww.....

Yastro said...

Aku pernah ada gak pic nih...tp x sampai ati nak keluorkan...hehehe

Rezeki said...

laa mcm2 da.ni kat papua new guinea kot.Takkan sepanjang waktu kerja bogel cmtu kot.Dia saje iklan jap ek

silent sky said...

Adoiyaii..pengguna perlulah bijak memilih. Bukan tauhu saje, semua barang pun sama. Pilih la tauhu yg dikeluarkan oleh kilang yang ada standard atau yang anda tahu pengeluarnya boleh dipercayai. Cube tgk gambar tu, tah kat ceruk mane kilang buruk tu..

silent sky said...

Adoiyaii..pengguna perlulah bijak memilih. Bukan tauhu saje, semua barang pun sama. Pilih la tauhu yg dikeluarkan oleh kilang yang ada standard atau yang anda tahu pengeluarnya boleh dipercayai. Cube tgk gambar tu, tah kat ceruk mane kilang buruk tu..