Friday, March 25, 2011

Bunuh Diri Itu Berdosa


Ni kes yang berlaku petang kelmarin kat KB Mall, Kota Bahru. Nak upload semalam tapi petir dan kilat berdentam-dentum atas langit.

Dah tak der kerja ker orang zaman sekarang selain dari cuba bunuh diri bila berdepan masalah dan tekanan. Dah ke mana hilangnya pegangan agama? Setakat nak terjun dari tingkat 3, boleh patah riuk tulang jer. Better terjun dari tingkat 5 ke atas, baru betul2 mati kalau dah nekad nak bunuh diri sangat. Dunia dunia..

Harap2 tak der lah kalangan ex-gf yang buat kerja bodoh ni selepas meninggalkan aku..huhuhu. Realitinya, bagaimana kamu membunuh diri di atas dunia, begitulah juga yang akan kamu ulangi bila di neraka kelak. Setiap perbuatan ada pembalasannya

25 comments:

cikmOt said...

budak ni singkat akal fikiran..bila setan dah menguasai akal cam ginilah...hurmmm

♥ Mrs.Eady ♥ said...

pemikiran yg sgt pendek...hurm...

mama_izz said...

orang lain takut mati.. dia pulak sibuk nak mati.. dgr orang mati pun dah gerun.. hishhh!!

My Little Diary said...

pendek akal lah tu...
dlm bahasa kasarnya
otak letak kat lutut!!!

nurHeart said...

ehh? ade cite psl org nk bunuh diri ke? nape lak saye xtau..

Ayuni said...

org yg sayang nyawa je yg bunuh diri...

Cik Bidadari said...

huurmmmm...

dLa said...

sedey bebenor la tuu. x pk mak ayh ke kalo die wat cmnie, lgi dieorg sdey kan

NaDia CoMaNeCi said...

menyusahkan orang..

gadisBunga said...

pergh, ramainya ex gf! hahahaha!!

Miss PIJAOSIX said...

kesian budak nih...nak marah lebih2 pun kesian..tp mmg sengkek laa die nih..pilih jalan yang salah!!!

JP Nurul said...

tengok video tu rasa geram pon ada...org lain duk bersungguh2 nak tlng dia, dia plak duk meronta2 nak terjun...xpakai otak tol lah...

iefa said...

bnuh dri memg hram.. mmishkn roh dari jasad... haih.. byk care nk slesaikn masalh.. npe nk tburu2 wt kputsan cm tu.. btindak cm owg xberiman lnsong.. sdey nengok...

cek chun said...

Harap2 tak der lah kalangan ex-gf yang buat kerja bodoh ni selepas meninggalkan aku.

terbaek ayat ni wehhh...hehe

mye said...

salam perkenalan..
apa nk jadi dgn mnusia pd hri nie?..
huhu

alexa yussida said...

masa tgk smlm rasa macam apekah??budusnyee la hai..haa kan dah mara..hehe..moga2 die insaf n tak try lagi la pasni..tak cium bau syurga kut..haih

thomas said...

Kemungkinan angkara tekanan kehidupan moden yg penuh materialistic dan kekurangan dari segi kerohanian.

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hukumnya haram dan berdosa besar...

''Jangan engkau membunuh orang yang diharamkan Allah kecuali dengan al-haq'' - maksud surah al An aam : 151

''janganlah kamu membunuh dirimu, kerana Allah maha menyanyangimu'' - maksud surah An Nisaa : 28

dari jundud bin abdullah, bahawa Rasul saw bersabda; ''dahulu ada orang yang terluka, lalu dia mengambil pisau dan memotong urat nadi di tangannya sehingga ia mati kerana kehabisan darah, lalu Allah berfirman, ''orang ini mendahului kehendakKu untuk mengadapKu (mati) maka aku haramkan syurga baginya.'' - riwayat Bukhari dan muslim

''dan janganlah kamu berputus asa dalam menggapai kurnia Allah, sesungguhnya yang berputus asa hanyalah kaum kafir sahaja'' - maksud surah Yusof : 78

"Barangsiapa menjatuhkan diri dari atas gunung kemudian bunuh diri, maka dia berada di neraka, dia akan menjatuhkan diri ke dalam neraka untuk selama-lamanya. Dan barangsiapa minum racun kemudian bunuh diri, maka racunnya itu berada di tangannya kemudian minum di neraka jahanam untuk selama-lamanya. Dan barangsiapa bunuh diri dengan alat tajam, maka alat tajamnya itu di tangannya akan menusuk dia di neraka jahanam untuk selama-lamanya." (Riwayat Bukhari dan Muslim)

sissyira said...

salam

berkata-kata mudah, tp y merasainya hanya Tuhan y tahu, jika gadis itu terluka, siapa puncanya kalau bukan lelaki?

deqlis said...

takde iman tue...

klu yg kafir tue mmg lagi takde pedoman...

deqlis singgah dari WWM...:-)

maya amir said...

hmm..ntahlaa nak ckp.. nape laa psl lelaki sampai nka bunuh diri bagai2 nih..aduhhaiii...

anym dan dunia said...

gini pnya org pon ada . ishh laaa

azzey said...

Mcm yg berlaku kat area umah saya baru2 ni le ni.....hu3...

p/s: klik ur HB

^PasuBunga^ said...

asal kecewa je nak terjun...asal kecewa je nak terjun.. pelik tol kan~~

saya kalau kecewa saya akan makan...dan makan...dan makan~~

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

entah la MH...x tau nak komen apa.sebab tu kena dekat dgn Allah.insya allah..tak jd benda2 bodoh camni