Monday, March 14, 2011

Bunga

Dalam taman terdapat 4 jenis bunga.
Disiram dibajai, hanya 1 yang kembang mekar.
Tapi sayang kembangnya cuma seketika sebelum layu.

Kenapa terjadi begitu?
Adakah kerana tanah dalam taman itu kurang subur?
Atau tiada bunga yang sesuai ditanam dalam taman itu?
Atau tuan punya taman tak tahu menjaganya dengan baik?

30 comments:

n@m@n said...

dlam hati MH ada taman bunga ke?hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

biasanya..kena belai2 dan siram selalu bunga ni..br leh tahan lama.mcm cinta juga,klu tak dibelai macam mana nak mekar

JP Nurul said...

xde bunga yg sesuai utk taman tu lagi kot...taman kena usaha cari bunga yg lebey sesuai...hee~~

lynn angel said...

yg penting, it is not because of u.. ^__^

kak Erna said...

MH..petik la bunga tu sebelum layu..

Ayuni said...

hikhik, bunga tu yg x tau jg diri....

MataHati @ MH said...

n@m@n - mana ada taman.. kalau ada sure bunga tak leh tumbuh segar pun..hahaha

MataHati @ MH said...

sis LM - belai membelai yg x tahu cara tu.. tapi cinta kalau dibelai bertahun2 lamanya pun belum tentu akan mekar sis..

MataHati @ MH said...

JP Nurul - bukan taman, tuan punya taman yg kena cari. taman tu mmg tak reti bergerak. :)

MataHati @ MH said...

lynn angel - don't know.. maybe yes maybe no.. ^^

MataHati @ MH said...

kak Erna - dah layu bila saja jari cuba sentuh kelopak bunga tu

MataHati @ MH said...

Ayuni - mungkin kot... ataupun bunga tu dah boring duk dlm taman tu

NaDia CoMaNeCi said...

aiyooo ape kes? ;)

MataHati @ MH said...

kes budak2 suka berangan jer tu.. :)

Rash said...

Salam MH~

mat jiwang rupenye ye ;p huhuhu
jgn risau, setiap tmn pasti ade bunga nye.. cuma tuan tmn tu kene pandai kaji/selidik tmn tu sesuai utk bunga yg mcm mane ^^

p.s: usaha itu tangga kejayaan!!

MataHati @ MH said...

kah kah kah..ex mat jiwang lah.. jiwang2 ni zaman remaja jer.. :)

nak cari yg sesuai tu rumit.. belum tentu jumpa. terima jer lah bunga apa yg sudi tumbuh dlm taman...

nurHeart said...

‎"Don't wait for someone to bring you flowers. Plant your own garden and decorate your own soul."

dlm hati bunga eh..? ;D

MataHati @ MH said...

my own garden x der bunga yg nak tumbuh...hehehe

alexa yussida said...

banyak faktor yg bole influence...kalo tanaman perlu la dibeli benih yg baik,dijaga,disiram n belai slalu....begitu juga dgn bnda lain,same concept but different approaching:)

azwa_amani said...

mungkin ade ulat yg merosakkan bunga tu kot MH...

~ PIJA ~ said...

mungkin BUNGA tu tak serasi untuk terus hidup di sana.....

ain said...

sbb bunga tu kurang kasih sayang. hu3

kella said...

hmmm bunga maintenance tinggi ke ni?

cintai bunga bunga bunga kan layu..
cintai manusia manusia kan mati..
cintai Allah kekal selamanya..

selamat petang encik mata hati.. :)

MataHati @ MH said...

alexa yussida - maybe tak letak cukup baja atau baja tak berkualiti. sebab tu boleh layu dihujung mekar

MataHati @ MH said...

azwa_amani - susah nak kesan ulat ni sbb ulat pandai menyorok. tahu2 dah rosak bunga tu

MataHati @ MH said...

PIJA - ntahlah..maybe kot. bunga tu lebih suka tumbuh dalam taman yang mewah, penuh dengan hiasan mahal2

MataHati @ MH said...

ain - kalau bagi seoenuh kasih sayang tetap tak bermakna kalau ditakdirkan bunga tu akan layu jugak

MataHati @ MH said...

kella - selamat oetang kella. cintai Allah membawa ke syurga. cinta pada Allah takkan sesekali buatkan kita hidup dalam sesalan

Cik Bidadari said...

perghhh... dalam hati ada taman yeak...

MataHati @ MH said...

taman yg tak subur tu..