Wednesday, April 27, 2011

Misteri Buku Yang Hilang

Dah diceritakan dalam entry sebelumnya tentang kegilaan aku membaca apa saja jenis buku kecuali yang aku tak faham bahasanya. Semalam aku rajinkan diri mengemas balik semua buku2 yang bertimbun dalam bilik. Baru mengemas sebahagian jer dah ambil masa hampir 9 jam lebih. Rasa mcm tergeliat urat belakang bila terbongkok2 menyusun buku2 tu mengikut tajuk dan jenis buku. Bila ditimbang, amik kau!! Hampir 150kg. Agaknya kalau ditimbang semua buku2 yag ada dlm bilik, mau mencecah 400kg lebih.

Sebahagian kecil buku yang ada dalam bilik. Apasal semua komik jer? hehehe..dulu aku ni memang suka baca komik tapi sekarang kegilaan tu dah mula pudar. Jadi amik keputusan nak jual jer komik2 ni kat kengkawan.

Tapi satu misteri yang bermain dalam kepala sampai saat aku menaip entry ni, ke mana menghilangnya hampir 70 bijik buku kesayangan aku. Dah merata-rata tempat aku cari tapi tak jumpa. Siapa yg ambil sebab sepengetahuan aku, aku belum pernah dermakan buku2 tu kat sesiapa pun. Sayang lorr sbb buku tu dah takder kat pasaran sekarang.

26 comments:

cikmOt said...

saya salah soranng penggemar dewataraya...terpikat ngan harimau hitam, pelawak tulang, phoenix...dulu sanggup beli tu...dan pinjam kat anak buah yang tua dari saya...skang tah manan tau buku tu...

MataHati @ MH said...

tak ku sangka sama sekali cikmot pun ada kuasa titanium...huhuhu

Cik TeN10 said...

lohh kenapa nk jual ?? simpan lah buat koleksi.. lg2 skrg dh xde jual kn.. kl smpan nt anak cucu bleh tau ape ayh or atuk diorg bce time kecik2 dlu.. :)

^pasu bunga^ said...

perrrhhh.. kalau susun cantik2..leh bukak kedai sewa komik tu~~

Asrul "iLham" Sany said...

pernah kumpul alam perwira n dewata raya sebelum kazen2 aku hancurkan buku2 tu masa aku tinggalkan kat kg untuk blaja kat kolej

T_T

Amoi said...

skg dah tak payah beli komik sebab manga semua boleh baca online je kan?

tapi sakit tengkuk oh baca pakai laptop. tak boleh golek golek atas katil

haha

Lizzie Yasmin said...

Dah mcm kedai komik dah aku tgk.. giler r...

azwa amani said...

wow...banyaknyerrrrrr :)

::Mastura Zakaria:: said...

wowwwww..banyaknya komik.....saya suka bau kertas komik je..tp baca komik 5 minit je tido sebab x faham..hehehe

=sz= said...

heee
banyak tu 70 yang hilang...
mesti tak perasan dah lama agaknya sapa2 yang terambil bawak balik tu... ;p

NOOR FATIN said...

banyaknyaaaaaaaaaa!! hehehe saya tak penah simpan byk2 macam ni. hoho. jangan jual la, simpan buat kenangan :)

JP Nurul said...

byk gilerr....xrse syg ke nak jual...huhu

Ayuni said...

hm, dewata raye dlu famous....

cek chun said...

hohohoho
sama macam cek chun jugak
last-last kasi sama uncle and auntie secondhand book.

zacky ~786~ said...

perghh ~ suke membace btol .~!! bgs2..

maya amir said...

punye banyak gitu komik buleh ingat yg hilang tu..perghh, betul2 peminat komik ni:)

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
prosedur bawa masuk kenderaan luar

diy bumper pecah bumper calar

woooo aku pun ada simpan kolksi buku alam perwira mmg best bila boring baca balik... tapi koleksi tu pun dah banyak hilang pasal ramai pinjam tak pulang...

best giler garapan Tony Wong ... kalau ade lagi komek hong kong ni semeriah zaman dahulu

MataHati @ MH said...

Cik TeN10 - sekarang boleh baca online jer komik2 ni :)

^pasu bunga^ - siapalah nak jadi penjaga kedai tu nanti..hehehe

Asrul "iLham" Sany - dewataraya sampai sekarang masih tersimpan rapi dlm almari.. yg ni konpem takkan jual

MataHati @ MH said...

Amoi - selalu pakai i-pad jer kalau nak baca tapi. sambil baring pun boleh baca gak

Lizzie Yasmin - hak hak..tu baru sikit jer.. dlm kotak berlambak lagi ada..kah kah kah

azwa amani - kalau nak baca amik ler..foc

MataHati @ MH said...

::Mastura Zakaria:: - 5 minit tu sempat utk sya khatamkan sebijik komik.. :)

=sz= - tu la pasal.. rasanya awal tahun masih ada lagi.. skrg hilang dgn tiba2

NOOR FATIN - dh byk sgt ni.. bilkik besar dah nampak kecik dek krn buku2 ni

MataHati @ MH said...

JP Nurul - tak,..kecuali buku tu pemberian dr seseorang

Ayuni - yup..sampai mati tak habi2 naga merah vs harimau hitam

cek chun - akan mengikut jejak cek chun jugak nanti

MataHati @ MH said...

zacky ~786~ membaca menambah ilmu..hehe

maya amir - dulu hardcore komik, skrg dah x hardcore

Afzainizam - era 90an zaman kegemilangan dunia komik

alexa yussida said...

banyakkknyee komik...kagum jap...leh buat library tuh:)

MataHati @ MH said...

tetete... :p

♥ Mrs.Eady ♥ said...

alamak!!pedang setiawan!!!lame dah x baca :)

eRNi aZiZ said...

saya yg kijer as librarian pun x der kumpul buku sebanyak awok wesss...rajinnye awokkkk