Sepanjang 2010, kebanyakan masa aku habiskan dalam Terengganu jer. Tak pergi pun cuti-cuti Malaysia ke mana-mana negeri. Kesuntukan masa dengan kerja. Lagi pun bajet disimpan untuk pergi bercuti tahun ni. Last sekali aku bercuti pada pertengahan tahun 2009 kat Pulau Redang dengan kengkawan. Yang haru birunya.. baru pulang hari sabtu, hari isnin kengkawan aku dah diarahkan pergi outstation kat sana selama 4 hari. Hitam legam lah kulit tu dibakar matahari dan kepanasan pasir pantai.
Kalau pergi Cameron Highland pun best jugak ni. Musim cuti sekolah dah habis. Jadi tak lah sesak sangat kat sana. Harga penginapan pun dah turun balik. Last pergi sana 5 tahun lepas. Best tu dapat minum teh perisa stroberi. Dapat guling-guling ala hindustan kat ladang teh. Penetum penetum, tum tum tum.. Kemudian pergi makan fresh stroberi kat kebun. Lagi best kalau makan stroberi cicah coklat. Boleh dipertimbangkan.
Langkawi, apa lagi lah yang best kat sana. Selalu pergi sana pun sebab nak memborong coklat dan gula-gula. Orang Terengganu kurang mengenali apa itu gula-gula. Kalau sebut cekelat, nenek Wook pun tahu apa bendanya tu. Bagi aku, Langkawi tu chocolate paradise. Macam-macam jenis coklat boleh jumpa. Pandai pilih kedai, dapatlah harga yang murah-murah. Harap sangat nanti bila dah siap prasarana kawasan bebas cukai kat Tasik Kenyir, banyak lah coklat yang dijual kat situ. Confirm asal hujung minggu jer, aku dah lesap kat sana. Tak jauh pun dari kampung, cuma 45km jer.
Pergi mendaki Gunung Kinabalu pun ok gak. Dah lama tak pergi mendaki. Best owk kalau sampai atas puncak gunung tu. Sejuk jer udara. Atas puncak tu nanti boleh amik gambar. Bukti aku boleh..hehehe. Tapi rasanya macam kena aktif balik mendaki bukit ni sebelum pergi sana. Dah lebih 2 tahun berhenti mendaki. Kurang stamina lah. Balik dari Gunung Kinabalu, pergi beristirehat kat Pulau Sipadan. Best tu boleh lihat dugong berjemur tepi pantai.
Kat mana lagi yang best ekk dalam Malaysia ni. Kelantan dan Pahang aku dah puas melancong. Melaka pun sama. Genting Highland aku tak suka pergi sebab seram melihat jalan macam berlekang lekuk macam ular.
Erm…terbaca kat mana aku dah lupa. Tambang kapal terbang pergi balik ke Korea tak lah mahal sangat. Ok jugak kan pergi negara orang. Jauh perjalanan luas permandangan banyak pengetahuan. Teringat aksi main salji dalam citer Winter Sonata. Best ah dapat main ski. Kalau dapat jumpa Song Hee Kyo pun best ni. Ahaks!! Oitss, dah dah. Jangan terlebih berangan. Tengok dulu jadual kerja sebelum merancang pergi bercuti. Ada sesiapa nak ikut tak aku pergi Korea?
























































