Sunday, July 12, 2009
Sakit Tekak
aku ada telan strepsils, tapi tak mendatangkan apa2 kesan. kalu melarat esok pagi, tak pergi kerja lah aku. terus pi klinik jumpa doc.. alaaa..kerja bertimbun atas meja tu. bila lah nak siap kalau asyik sakit jer lately..
Wednesday, June 24, 2009
Bad Situation

dekat sebulan doh, penyakit aku dok ilang2 jugok. sapa ke ari ni batuk batuk agi. koho teruk ader ah. start mlm mareng tekok aku raser sakit sgt. nok telang makanan pong rohok. aku raser dlm tekok tu luke doh kes batuk dok abih2. sesekali mari mikir gok, koho dekat ke izrail nok amik nyawa aku? oh my...
ari ni start selesema balik. nyakit ni aku cari sediri. saper suruh gi tgk bola dlm ujang lebat. nok wat ganer, bola tu doh jadi minat aku sejok kecik tuek agi. mlm ni nok gi tgk bola pulok. mitok2 lah dok ujang. oh yer, semalam kan ujang lebat. rama ah hok lepok wakaf dpn stadium nok tumpang teduh. dlm2 rama2 tu aku tertengok kat sorang pompuan dgn anoknya tumpang tedoh gok. tapi yer duk tepi wakaf jer sbb rama sgt kaum adam dlm wakaf tuh. sian pulok aku tgk..dgn anok kecik lagi, yer pulok tgh ngandung. abih basoh jeruk baju. bengong gok kaum2 adam kat wakaf tuh, dok era lasung ke pompuan nih. masing2 wat hal sediri. cessss!!!!
well, sakit ganer2 pong aku kene abih kan dulu keje aku. kene wat siap jugok ganer2 pong.. byk dok hok tertangguh dlm meje tuh...
Sunday, June 07, 2009
Sakit

sejok 5 ari lepah tubuh aku dok beraper sehat. batuk, demam, selsema, sakit kepala, sakit belakang.. oh my, 4 sekaliguh buat counter attack kat aku. lemoh abih waseang sendi2 aku. ubat batuk nok abih sebotol doh aku telang tapi koho teruk ader ah batuk aku ni. ser agi dok abih2 aku bersin. sakit tayar. kalu esok dok baik2 gok napok gayer aku kene gi klinik ah.
semalam mok aku mimpi gigi cabut sebatang. yer kate kalu mimpi gitu maknanya ada sedare2 terdekat mati. pagi2 bute agi yer tepon aku nok confirmkan aku still alive. huhuhu.. kalu doh sapa ajal saper lah hok boleh tolok. ajal maut akan mari jemput jugok, dpk lewat sesaat, dok derah sesaat. tepat2 yer mari. yer owk.. kalu aku takdok pun, waseang pitih kwsp aku tuh cukup utk sare family aku. name pewaris aku letok name mok doh. tuh baju2 baru aku dlm robok amik ler kalu adik2 nok paka. pitih dlm bank tuh amik ah separuh derma ke sejid, separuh agi derma ke rumoh anok yatim. tu jer lah harte2 peninggalan aku..
apa pun kalu boleh aku nok hidup lamer lagi. banyok sgt kekurangan dlm diri aku ni. nok jawab soalan mungkar nangkir pun pesengan dok lepah agi. ok, aku nok rest ah.. dlm tekok ni rase mcm nok pecoh doh kes kuat sgt batuk..
Thursday, January 29, 2009
Sakit...
kesihatan dok berapa ok skrg ni.. tekak sakit, dada terase sebak jer...mcm ada batu besar diletokkan atah dada. dok kan jangkitan kuman lagi kot..
.
nok pi jumpe doc ke dok? ntah..
Wednesday, December 24, 2008
Bile Nok Baik Ni....
aku demam lagi ari ni...dok au ah berapa kali doh aku demam dlm mase 2 bulang ni...seksanyer raser..
.
kaki sejuk, paler panah, mate nok katup jer...
.
tapi demam mcm mane pung, aku dokkan makang obat..aku ni anti sgt dgn obat2 ni.. nok telang panadol pun sapa kene minum 2 gelah lebih air baru panadol tu masuk dlm tekok..kalu dok, pahit woo dok leh telang
.
ari ni hujan turun balik start t/hari tadi..kene pulok time ni aku demam..bukan main sejuk agi aku rase..waseang mcm duk dlm peti sejuk..biru abih kaki aku sejukkan..
.
esok cuti..malam ni boleh tido lewat (mcm ler aku tidok awal sokmo tiap2 malam). paling awal aku tido pun dlm pukul 1.30pagi..
.
boring eh malam ni..tgk kat YM, sayang aku ader online..tapi dok berani nok kaca yer..maner tahu kalu2 perasaang benci tu dok ilang agi..kan dok pasal2 baloh pulok..rohok wehh