Thursday, January 20, 2011

Aku Jatuh Cinta Sekali Lagi

Sekian lama aku cuba menjauhkan diri darinya tapi hanya bertahan untuk seketika. Tarikannya terlalu kuat sehingga aku terpaksa jua melangkah pergi kepadanya. Dia sudah berubah, tidak lagi seperti dulu ketika pertama kali aku melihatnya. Dirinya yang baru membuatkan perasaan aku tak keruan. Aku tahu dia masih belum berpunya. Kuat berdetik dalam hati ini untuk memilikinya walaupun terpaksa bersabar buat seketika waktu.

K
U

I
N
G
I
N

M
E
M
I
L
I
K
I

M
U

Dah keluar ah model baru Olympus E-PL2. Comel giler. Tahun lepas masa 1st time tengok aku pandang sebelah mata jer. Sekarang aku dah pandang 2 belah mata setelah mencuba sendiri kecanggihan model sebelumnya. Dengan ini aku decide tak nak beli DSLR yang besar gedabak tu. Cukup dengan pakai Pen camera sebijik ni jer. Kualiti mengagumkan. Harga pun not bad, around RM2,600 buat masa ini.

Dengan function better than DSLR dan berfizikal kompak, model seperti ini cepat menawan hati peminat fotografi seperti aku. Tak perlu nak usung beg berat yang terisi 2-3 bijik lens beserta body dan aksesori lain. Aku pun dah malas nak usung 2 bijik beg bila pergi bercuti. Dah mula berkira-kira tahap kewangan untuk membeli kamera ni. Tunggu, aku akan miliki juga sampai masa nanti. Maybe tunggu 2-3 bulan lagi untuk harga yang lebih murah dan lebih banyak pilihan. Last year aku decide nak beli Nikon D90 tapi selepas fikirkan kewangan yang agak besar untuk beli aksesori tambahan, aku terpaksa tangguhkan dulu.

20 comments:

CIKGU NAMAN said...

lama² nanti teringin pulak amik shot pakai DSLR..haha

dasyat gak menda tu ye..2k+++ jugak

Sharinginfoz said...

dapat satu ni seronok

h o n e y said...

cntik but quite expensive.

mie said...

wow!!
gue pun rasa dah jatuh cinta..
ehehhee

Ayuni said...

sye tgk kamera2 kt kedai dpn MPKT tu ok, harga pun ok, gi ctu ek? kt Mydin mahal lg....

maya amir said...

sila ambil gmbr byk2 & tempek di sini:))

Nik Iman said...

lah... ingtkan jatuh cinta kat spe laaa....suspen je...hehe

LiFe KaMi said...

baru ingat nak beli DSLR,
betul ke puas hati , tak rasa kecik ker,
tp mmg nampak smart.:)

wan syamilah said...

dpt yg ni pun ok..senang nak bawak...comel lak tu..he3

Fitrah Adnan said...

ceh! hampagas sungguh.iye2 saya ingat cik abang kita ni di lamun cinta..hahaha.. apa2 pun semoga berjaya dapat apa yang diidamkan

perjalanan pulang said...

cemburunya aku tenguk, nak keluar modal 2,000 lebih tu kena fikir panjang pulak

cik mici said...

beli2..sy pon teringin gak nak beli camera..tp xdelah yg rm2k+++...

Lydia Miza said...

wahh cepat tangkap..pastu leh share ngan sis pemandangan di ganu.

Gieyana said...

hihii...cantik! mmg betul..kalau DSLR mmg berat n sukar nk usung...but kalau dh minat, berat camna pon sanggup tau usung gabak tue!hihihi

Rie said...

micro four third cam kan?
aku guna lumix gf1
kire lebih kurg je model kan

nk tgok pics, kat sini
http://www.allergiclens.com

Unknown said...

n@m@n - hehehe..dulu dah pakai dslr. sekarang ni nak pakai yg kecik pulak tapi berkuasa..

tu lah..mahal jugak. dah test thn lepas, mmg masyuk

Sharinginfoz - jom kita sama2 beli

h o n e y - barang baik mestilah mahal...tetete

Unknown said...

mie - jgn jatuh cinta. nanti ada yg kahwin dgn kamera..tetete

Ayuni - kat mydin mmg mahal giler. jgn beli kat situ.

kedai foto depan bus stand tu boleh lah tahan harganya. tapi biasa sya pergi beli kat plaza lowyat sana. byk pilihan barang dan harga

Unknown said...

maya amir - sure sure bila dah dibeli nanti... :)

NiK iMaN - jatuh cinta kat kamera jer lah. cinta kamera tak pernah dikhianati..hahaha

LiFe KaMi - DSLR mmg masyuk, best. yg ni utk mereka yg dah boring guna kamera besar. try lah test kat kedai.. :)

Unknown said...

kak SYa - betul betul..senang nak sumbat dlm beg pakaian. tak rasa berat sangat kalau sangkut kat leher..

Fitrah Adnan - cinta tu biarlah dulu. sabar menanti kisah cinta realiti.. tetete

Panglima Muda - ada rezeki lebih boleh lah beli. benda ni bukan satu keperluan, cuma kemahuan

Unknown said...

JP Nurul - nanti kita amik gambar sama-sama ekk...tetete

sis LM - sabar menanti.. :)

Gieyana - DSLR tetap best. yg ni cuma utk memudahkan pergi usung sana sini kalau pergi bercuti. sesuai utk mereka yg baru berjiinak dgn fotografi

Rie - yup, micro 4 3rd camera. lumix gf1 pun satu group dgn kamera ni...