Tuesday, November 30, 2010

Coretan Akhir Bulan

Esok dah masuk bulan disember. Sekejap jer dah sampai penghujung tahun. Aku perasan dari hari ke hari semakin pantas masa berjalan. Bangun awal pagi, pergi kerja lepas tu balik. Sometimes kerja tak sempat nak siapkan dah sampai waktu balik. Kalau pergi minum kat kedai pun, tak perasan dah hampir sejam terpacak disitu. Kenkadang aku rasakan macam tak cukup diberi 24 jam sehari. Masa yang bergerak dengan pantas atau aku yang tak pandai menguruskan masa?

Bulan disember, ada sesuatu akan terjadi. Tunggulah sampai masa aku akan beritahu. Tapi serius aku cakap, aku rasakan belum sampai ke peringkat matang. Tak seperti orang lain bila berada bergerak di usia 20an, fikiran semakin matang, boleh buat keputusan dengan baik, bijak merancang masa depan. Aku..masih dengan perangai childish. Mak pernah cakap, macam tak percaya aku dah berusia 20an. Rupa tak banyak berubah, perangai lagi lah tak berubah.

Kay, aku nak masuk tido dulu. Kepala bukan main berdenyut sejak petang tadi. Dah beberapa sudu besar madu aku telan, dah habis sebotol 100plus aku teguk, siapa makan ubi kayu lagi. Harap2 esok kebah lah demam ni, hilanglah batuk ni, berhentilah air hidung dari keluar. Selamat malam semua. Jangan lupa baca doa tidur sebelum lelapkan mata. Kan nanti ada yang terkencing atas katil kes bermimpi pontianak harum sundal malang...huhuhu

7 comments:

Iena farina said...

Iyer...dah hbs bln NOV...dah bln Dis lak...hjng thn bg 2010...ms terlampau cpt...Ini yg di katakan AKHIR ZAMAN...Masa berlalu tanpa hirau apa yg berlaku...So manfaatkan masa sebaik mgkn... :)

NaDia CoMaNeCi said...

semoga cepat sembuh yer..

bln 12..my history month..mcm2 kesah yg ade..nnt citer kt blog.. :)

ciK mOt ©™ said...

selamat malam jugaklah...
eh dah pagi ni...

Mata Hati said...

Iena farina - akhir zaman yg semakin melalaikan kita. demi masa, manusia sentiasa kerugiaan

NaDia CoMaNeCi - nak tahu jugak.. :)

ciK mOt ©™ - selamat pagi

alexa yussida said...

disember disambut dgn suhu yg sgt2 sejuk...grrrr...mau duk dlm blanket tak nak bgn2 je rasa:p hehe

selamat malam^^

Mata Hati said...

kena panaskan badan selalu dekat unggun api. tak pun pakai alat pemanas dalam rumah, jgn bukak kipas

Anonymous said...

Heya i'm for the first time here. I found this board and I find It really useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and aid others like you helped me.

My webpage - Instant Payday Loans