Friday, November 26, 2010

Tiga Dalam Satu

Korang pernah buat tiga perkara dalam satu? Jarang-jarang kan. Kalu dua dalam satu, ramai yang selalu buat. Aku selalu buat tiga perkara dalam satu masa. Hampir setiap hari. Nak tahu apa tiga dalam satu tu?

Breakfast + Lunch + Dinner = BLD

Huhu..korang jangan ikut apa yang selalu aku buat ni. Kan tak pasal-pasal nanti kena gastrik. Sebut pasal makan, aku tak berapa kisah sangat. Apa yang ada aku makan kecuali ikan singang dan ikan gulai. Sumpah aku tak reti nak asingkan isi ikan dari tulang. Selalu jer tercekik tulang ataupun tertikam tulang kat celah gusi. Sejak akhir-akhir ni aku malas sikit nak masak. Nak masak maggi pun rasa malas sangat. So, terjadilah 3 perkara dalam satu. Biasanya aku makan malam jer. Siang hari tak makan, just minum air masak.

Lapar ah. Nak makan nasi lemak yang dah sedia terhidang atas meja ni. Nasi lemak kat kampung aku ni murah jer. Cuma 3 ringgit. Diletakkan sekali sambal ikan bilis, telor goreng, ayam goreng, ikan bilis goreng, kangkung, ikan aya dan nasik yang cukup banyak. Kalau makan seorang memang takkan habis. Tapi kalau dah lapar sangat, kadang-kadang rasa tak cukup pulak. Apa punya kedarah aku ni kan. Ok, nak makan dulu, nanti baru balas kunjungan kawan-kawan. 

15 comments:

azwa_amani said...

uisssshhhh sedapnyerr..arini amani x usik nasi lagi..

3 in 1 selalu buat..huhuhu..sama lah kita, x jaga makan...selalu kene marah dgn kawan2...hihihi

nak ckit nasi lemak...cam sedap jerr :)..sharing is caring...auwwww..huhuhu melawak ja

Mata Hati said...

boleh tapi esok jer lah. sekarang dah lewat, kalau makan lewat malam nanti cepat gemuk. satu lagi, daya ingatan jadi lemah.. :)

azwa_amani said...

okeyyy baik bro..:)

.::: Princess MOMOY :::. said...

baru je buat...haha

kella said...

waaahhhh... tetiba teringat nasi lemak sambal ikan aye.. memalam bute ni.. :) hohoho.. kat sana je ada nasi lemak lauk gitu! hmmm..

3dalam satu? ada! baru tadi!

masak+ basuh kain+ basuh pinggan betul tau... mula2 basuh kain, tinggalkan, pastu masak, sesambil tengok atas dapur..sesambil basuh pinggan! heheh

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Salam..ala..ciannyer.jom makan hr2 kat umah LM ye?free je.

ADEEYA said...

huhu samalah kita saya pun tiga dalam satu :| tiap malam makna maggie jek =p

Mata Hati said...

Princess MOMOY - buat apa ek? makan jugak ke...huhu

kella - mai ler teganu..nanti boleh makan nasi lemak puas2.. dasyat juga tu, 3 kerja dalam 1 masa. hati2 yer, jgn tergeliat urat pinggang :)

Mata Hati said...

sis LM - segan lah sis..satu lagi, tak cukup bajet nak pi sana hari2. tiket kapal terbang mahal lah...huhu

ADEEYA - jgn mkn maggi selalu. nanti dpt penyakit.. ;)

gabanMorka said...

aku pernah tido, pejam mate, mimpi...3 dlm 1.hehe

alexa yussida said...

hamboiiiii..tu diaaa..skali makan jaa tapi kemain haaaa:D sedappnyeeee!

Mata Hati said...

gabanMorka - ko mimpi kawin 3 sekaligus kan..hahaha

alexa yussida - sesekali makan mcm tu lah..hehehe

AidA said...

saya baru nak blaja mkn 2 kali sehari..da sakit2 perot da ni...sampai sakit2 blkg taw x..XD

Mata Hati said...

jangan cuba buat kalau ada gastrik atau apendiks. tak kisah pun kalau selalu mkn tapi dgn kadar sedikit

SYaMiLa said...

lapar lak mlm2 ni...he3..