Sunday, October 10, 2010

Kucingku Selepas Kemalangan

hari ke 5..kucing aku nampak sedikit ok berbanding 2-3 hari lepas. tapi masih lagi menggelupur bila bergerak.  kepala pun nampak terketar2 bila bergerak sikit. aku tak sanggup nak tgk lama2, rasa panas jer kat mata. kesian sangat... jari aku ni kalau terluka sikit pun dah terasa pedih, inikan pulak patah tulang. bila diperiksa, aku syak kucing ni patah beberapa tulang, cedera serius kat tengkuk dan dan kepala. sebelah mata confirm dah buta sbb sebaik saja dilanggar lari, banyak darah keluar dari sebelah mata kanan. tapi kucing ni masih dipanjangkan usia, masih boleh bertahan sampai ke hari ini biarpun kurang minum. 


ini bukan kali pertama kucing ni cedera, sebulan sebelum puasa hari tu, sebelah kaki berlubang besar kes bergaduh dgn kucing jiran. beberapa hari jugak kucing ni tak masuk dlm rumah. sabar yer kucing, bertahan sikit jer lagi. pagi esok mak akan hantar ke pejabat haiwan utk pemeriksaan lanjut. kalau kena bedah pun, buat jer lah asalkan kesakitan kucing ni hilang. rindu sgt nak tgk kucing ni aktif kembali, bergurau sakan dgn adiknya.

video

11 comments:

SitiMashitahSaidin said...

kucin sekarang suka berjalan2 sampai kemalangan~

Mata Hati said...

itu ler..kalau tutup pagar, dgn selamber jer dipanjatnya

nuriz said...

beli sangkar khas le kat dia supaya dia tak pi merayau huhu

Mata Hati said...

lepas terima rawatan esok kena kurung dlm sangkar dulu sampai sembuh..

thomas said...

it's not easy to have nine lifes,
kesiannya kucing.

d_tieah said...

Alololo..
Comel je kucing tu..
Tp x minat sgt la..

yahaya said...

binatang kesayangan nabi...

nor fairuz said...

kuceng sy pon kena langgar,seminggu jugak dia azab.tp skrg dah ok,cume cacat sket cara jln ngan mata dia,otak dia pon mcm mereng sket,dia buat slh pon tak sggup nak marah ~

Nur Hawa Mohd Zin said...

ciannye....mesti dia demam nanti..jaga baik2 tau

Amy Syaquena said...

salam...

walaupun amy x suke dengan kucing tapi sedih bile baca...

Ezy said...

Kucing baru jer mati 2 minggu lu akibat dilanggar depan rumah...
Walaupun ianya seekor kucing kami terasa sgt kehilangan....
Aku yang tak suka kucing mulanya..rasa sedih...
isteri dan anak2 menangis...