Wednesday, October 06, 2010

Kucingku Mangsa Kes Langgar lari


petang semalam kucing aku dilanggar org. tak der dengar bunyi apa2, tgk2 kucing aku dah menggelupur, sikit lagi nak masuk dlm tali air. sapalah yg langgar lari ni? tak der perasaan belas kasihan langsung. kot yer pun tlg ler angkat kucing tu letak tepi pagar rumah. kesiannya kucing ni, sejak semalam sampai pagi ni, asyik mengmeowwww dan menggelupur. bangun pagi tadi ingatkan kucing ni dah passed away, rupa2 nya masih hidup. bila lihat kat dada dan mulut kucing, mmg kucing ni tgh azab menahan kesakitan. nak nangis pun ada bila lihat keadaan kucing mcm ni. ibu kucing ni dan sekor lagi anaknya sejak mlm tadi duk jaga anaknya yg sakit ni. tak berengang langsung. sayangnya haiwan kat anaknya. tapi ada segelintir manusia tergamak mendera dan membuang anaknya. sabar yer kucing, nantri aku ikhtiarkan sesuatu. klinik haiwan tak ada kat area aku ni. nak buat mcm mana ekk? kalau hantar ke pejabat veteriner, diorang akan bagi rawatan tak?

16 comments:

LadyBird said...

kesiannyer :(
kucing ledy pun :(
tp dh mati..

MSMN said...

salam singgah dari orang kampung..
http://0rangkampung.blogspot.com/

lillah أمي هريرة said...

hantar ke klinik!!!!

cepat!!!

Nobita Sensei said...

aiseh..sedih betul..bab2 haiwan ni mmg aku touchin' sket..

Mata Hati said...

mcm manalah agaknya nasib kucing ni dihari esok.. aiiiii

sweetsal said...

kesiannye dia..dh bawa gi klinik haiwan ke..sedih betui...

~ PIJA ~ said...

mcm mane kucing?

hantar laa kat klinik haiwan. dulu aku antar kucing aku kene langgar..tp sket je la..die mmg bg rawatan. tp kene monitor gak la..

Mata Hati said...

x der klinik haiwan area sini. x tahu nak hantar kat mana...

aZie said...

kesian kat c comel

nuriz said...

huhu kesian kucing tu

Cik Cyida said...

dah bwk g veterinar ke..
kesian kucing tu,

NURHANI (BABY) said...

comelnyer kcing tu... nak bleh

Mata Hati said...

lom lagi...ari sabtu nanti..

BezBuddy said...

g anta klinik cept...jab veteriar pn boleh..dorg memg ad klink kt sne...sy slalu bw kucing sy g sne

+dieabella+ said...

kalau kat jbtn verterinar raseye ade gak klinik kat situ..try taye..sian kucing tuh..

akuanakpahang said...

Tetap simpati walaupun ianya hanya seekor kucing :(