Wednesday, October 13, 2010

Proton Inspira


akhirnya berita yang ditunggu2 oleh rakyat negara ini tiba jua. model terbaru Proton akan diumumkan pada 15 atau 16 Oktober nanti. ahli keluarga baru Proton ini akan diberi nama Inspira, Proton Inspira. nama yang cukup cantik. model gantian kepada Proton Waja ini direka bentuk berdasarkan model Mitsubishi Lancer. 


Proton Inspira akan dikeluarkan dalam 3 versi iaitu 1.8 MT, 1.8 CVT Auto dan 2.0 CVT Premium. bila dah sebut pasal model baru, mesti korang nak tahu berapa harga Proton Inspira ni kan? jeng jeng jeng...
  • 1.8 MT - RM79,000 ++
  • 1.8 CVT Auto - RM87,000 ++
  • 2.0 CVT Premium - RM94,000 ++
so, mulai sekarang dah boleh berkira2 bajet untuk beli kereta ni. harga mungkin tinggi sedikit dari model Waja tapi lebih rendah dari Mitsubishi Lancer. adakah berbaloi untuk anda membeli Lancer kerana jenama Mitsubishi sudah dikenali dimata dunia sedangkan Proton telah mengeluarkan model yg hampir serupa dengannya. ok, tak nak membebel banyak, tunggulah ia dilancarkan sedikit masa lagi dan cepat2 lah korang buat tempahan. aku pun nak beli sebijik.. Ya-Haaa!!

17 comments:

SitiMashitahSaidin said...

cam cantek ja model bru nih...

Mata Hati said...

nanti sya belikan sebijik...hahaha

SitiMashitahSaidin said...

okay2, sy tuntut janji~
hahahaha~

Mata Hati said...

wokehh..hahaha

Ciklinn said...

cantik model baru ni... nangislah kawan ciklinn yg dah beli lancer tu..hihiih...

amboi2 ngorat anak dara org yerkk.... belikan ciklinn sekali yerk :P

Kyuubi_85 said...

wah lawa weh... serius :) nama pun pelik.. haha

Nak Exchange Link Tak?

BLADE EDGE said...

salam...

kete proton baru mcm mitsubishi lancer pulak..

Silalah ke blog BLADE EDGE

Mata Hati said...

Ciklinn - eh eh..x ngorat pun. cuma jual minyak urat jer..hahaha

Mata Hati said...

Kyuubi_85 - ok, jom exchange link

BLADE EDGE - mmg ditiru sebijik dari mitsubishi lancer. sebenarnya beberapa bahagian lancer tu adalah ciptaan anak malaysia yg telah diciplak oleh mitsubishi

miss adorxars said...

betul ke en mata nak beli tuh, nanti jgn lupe jemput sy tumpang kete baru tu yer.ngeh3

Mata Hati said...

bereh...no hal punya..kui kui kui

Tn.Punya said...

jika rezeki ada mungkin ini menjadi kereta kedua aku.. yeeeee

Anonymous said...

harga 80k mahal tu...
lancer jepun lg murah.tp sblm cukai melampau kerajaan malaysia kite lh.
aku tgk harge lancer kt tempat laen lg murah.

Mata Hati said...

Tn.Punya - ada rezeki dapatlah beli

Cik Cyida said...

hohoho, smart!

thomas said...

Cantik kereta ni.

Mata Hati said...

jom terjah bilik pameran nanti. tempahan rasanya dah dibuka skrg..