Wednesday, October 27, 2010

Permohonan Untuk Kahwin

semalaman aku bengang bila hp aku buat hal. tetiba jer auto connection ke internet. tak pasal kredit kat dalam surut. tak sampai 2 jam dah dekat 3 ringgit hilang mcm tu jer. kalau aku OFF, tak sampai seminit ia akan ON balik.. arrr..apa kes ni. masuk virus ke atau system rosak. mcm ni nak kena hantar kedai nampaknya...

by the way...kepada rakan2 blogger perempuan yg dah kahwin ataupun belum, kalau suatu masa nanti tetiba suami buat2 manja dan mintak permission nak kahwin lagi, jangan korang runsing. maybe surat kat bawah adalah jawapan terbaik kpd permintaan suami tuh.. boleh jer follow step kat bawah kalau mahu..huhuhu




Surat Permohonan:

Suami bin Lelaki
17, Jalan Angkasa,
24300 Kemaman
Terengganu.
_________________________________________________________________
Isteri binti Perempuan
17, Jalan Angkasa,
24300 Kemaman
Terengganu.

14-Julai-2010

Puan,

PERKARA : PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

Perkara di atas adalah di rujuk.

2. Sebab utama permohonan ini di lakukan adalah kerana saya ingin melengkapkan kuota yang telah di peruntukkan bagi saya. Buat masa ini kuota yang telah di isi cuma satu, memandangkan masih ada 3 kekosongan, eloklah jika dapat di penuhi secepat mungkin. Pihak yang akan mengisi satu kekosongan ini buat masa ini ialah Cik Hana Fazura binti Ramli yang merupakan setiausaha saya di pejabat. Memandangkan komitmen yang beliau tunjukkan di pejabat amat baik, eloklah jika kita masukkan dia bersama kita di dalam organisasi keluarga kita. Kekosongan yang selebihnya akan di isi di masa akan datang.

3. Untuk makluman pihak puan, yang sebenarnya masalah ini telah lama saya fikirkan tetapi memandangkan poket saya yang selalu nipis, terpaksalah saya tangguhkan dulu permohonan ini di samping kurangnye rasa keyakinan untuk mengemukakan permohonan ini. Kini, setelah saya dapat mengeluarkan kesemua duit pelaburan ASB saya, saya merasakan kembalinya semangat saya yang telah hilang selama ini.

4. Permohonan ini amat setimpal kerana dengan kedudukan sekarang ia menguntungkan kedua belah pihak dan juga pihak ketiga. Selama ini hidup kita bahagia sebab jika tidak, manakan mungkin puan dapat menjadi seperti sekarang. Semua yang puan miliki sudah bertambah besar. Kereta besar, rumah besar, rantai besar dan pakaian besar. Jika dulu potongan puan seperti gitar, kini sudah bertukar menjadi drum. Oleh itu, sudilah kiranya dapat kita kongsi bersama insan lain kebahagiaan kita ini.

5. Pihak puan juga dapat menikmati faedah dari kelulusan permohonan ini kerana puan akan tetap menikmati apa yang telah puan miliki sekarang dengan waktu bekerja lebih singkat dan sistem syif akan di perkenalkan iaitu 1 hari kerja dan 1 hari cuti rehat. Waktu bekerja yang selebihnya akan ditampung oleh pihak ketiga. Kebaikan yang puan akan nikmati ialah waktu rehat yang bebas kerana dalam waktu puan bercuti, saya selaku Penyelia tidak akan memantau aktiviti yang puan lakukan. Pada waktu itu saya cuma akan fokus kepada hasil kerja pihak ketiga. Menguntungkan bukan?

6. Segala kerjasama dari pihak puan saya dahulukan dengan ribuan terima kasih. Saya amat berharap pihak puan dapat meluluskan permohonan saya ini kerana adalah lebih baik jika kita dapat berkongsi kebahagiaan kita ini bersama insan lain. Saya harap permohonan saya ini di balas dengan senyuman penuh keikhlasan dari pihak puan dan tandatangan puan di atas kertas yang saya lampirkan bukannya balingan periuk nasi, pinggan-mangkuk, ketukan senduk dan perkara-perkara yang menyukarkan pihak puan untuk melakukannya.

7. Saya harap puan sudi meluluskan permohonan ini. Hadirkanlah senyumanmu sebagaimana ketika kita menyambut orang baru iaitu bayi kita ke dalam keluarga kita 10 tahun lepas. Situasinya lebih kurang sama dengan masa kini. Kita akan menerima orang baru juga cuma bezanya ialah jika 10 tahun yang lepas kita perlu menjaga dan membelainya dengan manja bersama tetapi kali ini, setiap urusan penjagaan dan belaian manja akan di laksanakan oleh saya sepenuhnya.

8. Akhir kata, saya harap permohonan saya ini dapat dibalas secepat mungkin. Semoga kita bersama-bersama dengan pihak ketiga akan dapat melaksanakan program ini dengan jayanya.

Sekian, Terima Kasih.

“BERKORBAN DAN BERKONGSI KEBAHAGIAAN LAMBANG RUMAHTANGGA BAHAGIA”


Yang Ikhlas Memohon,
Suami bin Lelaki


Surat Maklumbalas Permohonan :

Isteri binti Perempuan
17, Jalan Angkasa,
24300 Kemaman
Terengganu.
_________________________________________________________________
Suami bin Lelaki
17, Jalan Angkasa,
24300 Kemaman
Terengganu.

23-Oktober-2010

PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

Dengan segala hormatnya merujuk kepada perkara di atas dan surat pihak tuan bertarikh 14-Julai-2010.

2. Dengan ini saya menolak permohonan pihak tuan untuk menambah carta organinsasi yang baru saya perolehi setelah tiga tahun. Memandangkan keadaan semasa dan ekonomi yang tidak memberangsangkan ini pihak tuan adalah dinasihatkan supaya tidak membuat “window shopping” di akhir tahun.

3. Pihak tuan juga digalakkan “mengukur baju di badan sendiri” dan “melihat cermin muka sendiri’ akan diri tuan sebelum menilai saya. Pihak saya tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah bunyi-bunyian atau serangan terhadap “pihak ketiga” yang bukan termasuk dalam senarai keperluan seperti yang disyaratkan pada perkahwinan pertama pihak tuan.

4. Bagi masalah kerja lebih masa dan pantauan pihak tuan, untuk maklumat pihak tuan saya tidak pernah menuntut elaun kerja lebih masa atau pun bonus di akhir tahun tetapi memandangkan komited saya terhadap organisasi saya ingin menjadi yang terbaik dan terhebat. Oleh itu alasan pihak tuan adalah tidak wajar dan tidak boleh diterima sama sekali.

5. Sehubungan dengan itu, sekiranya pihak tuan ingin mengemukakan rayuan terhadap permohonan ini pihak tuan haruslah mempertimbangkan tindakan mahkamah dan dengan senyuman manis pihak tuan haruslah melepaskan segalanya harta dari hujung rambut sampai ke hujung kaki dan dari langit sampai kebumi segala harta pihak tuan hendaklah diletakkan atas nama saya.

Sekian, terima kasih.

“BERKORBAN DEMI ALLAH BUKAN NAFSU SEMATA”
“BERKHIDMAT UNTUK KELUARGA”

Yang Benar,
Isteri bin Perempuan.

sk. Pak Mertuaku
Mak Mertuaku
Abang dan kakak iparku

17 comments:

cik zulaikha said...

terbaik lah!!!!

SUZIE APAI said...

hahahhaaaaaa.........perul wei.. siap cc tuk makpak mertua tu..

gilos btul...lawak jugoks nih

SYaMiLa said...

mmg best la surat tu... he3...


New Entry "Islamic Fashion Festival … Ada Ciri2 Muslimah Ke??????"

LyNn HaMzAh said...

hahahahaha....pagi2 sudah membuatkan kak lynn tersenyum2...lelaki jangan senang2 nak berpoligami la yer...

ChiKeDees said...

heard somewhere b4..nice

fitri said...

kalo ade yg buat surat mcm ni mmg tabiklah..haha

Finaz Jaafar said...

haha..besstt gilaakkk!!!
idea yg baek ni..surat yg sgt2 best

ainnoraini said...

nnt nak bg en hubby bace...

thomas said...

Kebiasaannya permohonan akan ditolak.

pN.rOs said...

ececehhhhhh

Lizzie Yasmin said...

hahaha... ada plak nama pihak ke3 tue.. tp nama laki n bibi tak letak lak.. mmg best lar surat nie.. sakit perot aku mmbaca...

Mata Hati said...

suami dia ni penakut betul. nak bagitau direct x berani, langsung hulur surat rasmi. confirm permintaan x kan dululuskan sampai bila2...hoho

cahayazafirahmohdsidek said...

wah..bgus btol...!!
hish...harap mklum..permohonan xditerima..

Mrs.Eady said...

haduiiii..mmg sweet la surat ini!:D

BIONIC WOMEN said...

hahahahaha...memang harus ku simpan salinan..maner ler tau dapat surat jugakkan suatu hari nnti...jawapan dah tersedia..heeh

wan nurul hezrina abd halim said...

kena simpan surat nielh....lawok beb...longgar btul skru kt palo..hehe...best idea...good try...tp mmg jwpn surat tuh DITOLAK sama sekali..hehe

Mata Hati said...

huk huk...simpan jer. standby kalau apa2 berlaku dimasa akan dtg..