Saturday, November 13, 2010

Coretan Tuan Punya Blog

Hari ini sedikit pembaharuan dilakukan pada blog ini. Exchange Link dah dimansuhkan dan digantikan dengan page Blog Aktif. Link-link aktif yang didaftarkan pada Exchange Link sebelum ini telah dimasukkan ke page Blog Aktif. Tapi bukan semuanya dimasukkan, hanya blog yang aktif sahaja. Dalam pembaharuan ini tiada pilih kasih diamalkan. Tiada beza pun antara blogger lama dan baru selagi anda aktif berblogging.

Selain dari Exchange Link, link-link blog kat sidebar juga akan disusun kembali. Mana-mana blog atau website kegemaran akan diletakkan di page Favourite. Bila semakin kurang link kat sidebar, semakin laju loading page, blog akan menjadi semakin ringan. Sometimes rasa geram jugak kalau nak bukak satu blog sampai memakan masa yang lama utk siap loading page. Blog yang ringan mempunyai aura untuk menarik minat pelawat berkunjung lagi dilain masa. Take note :-)

6 comments:

2ury said...

nak tanya, mcm mana tak tentukan blog tu aktif ke tak??

ape pun trm ksh, link kita masih ada situ... hehehe.

Rose kakrose said...

kakyon pun tengah renovet blog.kekadang rimas ek..bila msuk blog yang amik masa nak loading..

permata alza said...

Salam...saya pun masih baru dlm dunia berblogging nie...tapi sy happy sbb dpt kenal teman2 baru di alam maya nie...seronok bc artikal2 yg blh di jadikan panduan, pengajaran sbgnyer...

Unknown said...

2ury - lihat bila kali terakhir mereka update dan berapa posting dalam sebulan. kalau cuma 1-2 entry bermakna blog tersebut kurang aktif.

Unknown said...

kakyon - tu lah kadang2 rasa geram pun ada nak tunggu habis loading. secara tak langsung menurunkan mood nak membaca

Unknown said...

permata alza - satu matlamat utama dalam berblogging bukannya side income atau mengumpul seberapa follower tapi berkongsi info2 berguna sesama kita