Sunday, December 12, 2010

Yang Lalu Biarkan Berlalu

There's never a teardrop
that God doesn't see.
He knows when a sparrow
falls from a tree.
There's never a moment
when God doesn't care.
Never a time
when he won't hear our prayer..

Lumrah kehidupan, yang datang pasti akan pergi. Walaupun terlalu berat untuk kita lepaskan tapi terpaksa juga merelakannya. Tiada apa yang akan kekal bersama kita hingga akhir hayat. Kawan, tetap akan pergi. Harta, sampai masanya akan hilang. Kekasih, belum tentu hubungan disatukan. Suami isteri, tiada jaminan kekal terikat. Anak, bukan milik kita selamanya. Ibu bapa, tetap ditinggalkan bila sudah berumahtangga.

Bila semuanya pergi, yang tinggal hanyalah kenangan. Walaupun hanya secebis ingatan namun tak ternilai harganya. Hargailah apa yang dimiliki pada hari ini kerana esok, belum tentu menjanjikan kesempurnaan seperti hari ini..

10 comments:

Ayuni said...

tp klau sakit ati ssh nk maafkn nknye klau wat fitnah kt FB but bygone be bygone right?

cik dah ganu kiter said...

hargaila setiap yg berlaku..ada hikmahnyer kan..kan..

azwa_amani said...

bunyi macam sedih jer ni...kenapa en.mata hati oiiiii....yang hidup pasti mati..yang datang pasti pergi..sementara ada hendaklah kita menghargai..

Erma Fatiha said...

sabar2..tetibe

fatin said...

suka3!~

Mata Hati said...

Ayuni - jangan pedulikan fitnah tu, semakin dilayan semakin kuat kesakitan dlm hati terasa. bebaskan diri dari perasaan benci dan dendam. baru hati tenang..

cik dah ganu kiter - betul tu cik dah :)

Mata Hati said...

amani - ish!! mana ada sedih2.. happy jer ni menanti saat ketakutan..hehehe

Erma Fatiha - sabar itu sebahagian dari iman

fatin - :p

maya amir said...

mendalam maksudnya tu:)

Hanisah Safian said...

nice one tuan rumah! :)

Mata Hati said...

maya amir - jauhari jugak mengenal manikam...hehehe..

hanisah Safian - :)