Friday, December 10, 2010

Disember Blues

Baru teringat dah masuk bulan disember rupanya. Memang patut aku terlupa sebab sekarang ni cuaca panas jer, tak macam musim tengkujuh. Tak menentu cuaca sekarang ni, musim hujan panas tak mengira bulan. Dunia dah semakin ke penghujung, banyak perkara yang kita tak jangkakan sebelum ni dah terjadi sekarang.

Aku tak suka bulan disember. Setiap kali bulan terakhir ni datang, setiap kali tu lah aku teringat kenangan lama. 5 tahun terasa cepat sangat berlalu. Pernah bila terjaga dari tidur, cepat-cepat aku capai handphone nak taip mesej. Bila dah taip sekerat jalan, baru aku teringat kisah 2 insan bercinta dah berakhir. Hanya jam tangan pemberian yang boleh aku lihat dan sentuh bila aku nak. Lonely, i'm feel lonely... Dah ler, malas nak layan perasaan sayu time malam2 ni. Lagi baik kalau aku menadahkan tangan mendoakan kesejahteraan insan yang telah pergi.

Bulan disember ni, kuch kuch hota hai.. Korang tahu apa maksudnya tu? Lorrr... kata layan hindustan tapi maksud tajuk filem tu pun tak tahu. Huhuhu... Maksudnya 'sesuatu akan terjadi'. What will happen? Tunggulah nanti kalau tergerak hati ni untuk kongsikan bersama. Jangan buat tekaan sebab tak semestinya tepat.

18 comments:

waRDah a.k.a QiQi said...

wuwu.. disember blues..

dah 3 tahun berturut2 3 org kawan wardah pergi meninggalkan dunia kembali pd Yg Maha Esa..

al-fatihah utk mereka... :(

Mata Hati said...

life goes on.. walaupun jasad dah tiada tapi memori tetap takkan luput

nadia comaneci said...

memori itu kenangan...

kenangan mendewasakkan...

chill k.. :)

Mohd Izuddin said...

kenangan mematangkan usia :)

penaberkala said...

semoga terus tabah k
apa yg akan datang? suspen dh ni,hehe

cahayamatakugembira said...

nk tahu jugak.. ape yg akan jd ye.. curiousnye!!! telor penyu nk menetas kah????haha

chaied said...

tambah ag satu telur penyu la kat sini.. :)

emm..al-fatihah..

sop said...

cepat sungguh masa berlalu.. dah nak masuk tahun baru dah... iks iks iks

sop said...

cepat sungguh masa berlalu.. dah nak masuk tahun baru dah... iks iks iks

Roxy zai said...

doakan mereka2 yg telah pergi moga tenang di alam sana


jeng jeng jeng..nk kawin eh! hahaha..!!^_^. degil,nk teka jgak! ahaha=p

nurHeart said...

we do not remember days, we remember moments, agree..? salam singgah :)

Mata Hati said...

nadia comaneci - kenangan harta paling berharga yg ditinggalkan

Mohd izuddin - u right. :)

pena berkala - tunggulah hari dan ketikanya.. :)

cahayamatakugembira - penyu dah letih nak bertelor..hehe

Mata Hati said...

sop - yes..sekarang semakin cepat masa berjalan. sedar tak sedar dah nak masuk hari esok

Roxy zai - tu ler, dah cakap jgn meneka.. jawapannya tunggu..hehehe

nurHeart - ayat tu..so sweet

Ayuni said...

erm...love this december....

alexa yussida said...

sabar n tbah k..

papepon yg trjadi,sume ade hikmah n pngajaran:)

e.l.i.z.@ said...

teringat si dia lagi huhuuh...kalau sy pun teringat ex-bf buley dop :P

SYaMiLa said...

kenangan mendewasakan kita kan...

suspen lak nk tahu kisah disebaliknya...

Mata Hati said...

Ayuni - i hate december :)

alexa yussida - yang terjadi kan tetap terjadi

e.l.i.z.@ - jgn teringat, nanti terjeles seinci encik suami..huhuhu

SYaMiLa - coming soon