Thursday, December 02, 2010

Aku Yang Tak Terurus

Sejak dua menjak ni rasa sedikit malas nak menguruskan diri. Maybe sebab musim tengkujuh, cuaca sejuk membekukan kerajinan aku. Beberapa perkara yang aku malas nak buat sejak akhir2 ni..
  1. Lalang dah semakin berserabut kat muka ni, rasa malas pulak nak tebas. Padahal bukan susah sangat pun sebab guna pencukur elektrik. Ni kalau anak dara tgk confirm takkan terjatuh hati
  2. Rambut dah panjang tapi malas nak gunting lagi sebab aku tak suka berambut pendek. Tapi tak lah panjang mcm hero citer Asmara tu
  3. Tidur pun cuma 2-3 jam sehari. Malas nak tidur lama2, nanti terkejar2 nak bangun mandi awal pagi
  4. 3 pasang kasut sukan kat luar tu dah lama tak basuh. Ntah dah macam mana baunya
  5. Pakaian dah rasa leceh nak lipat, semua sangkut kat hanger. Yang ini rasa elok sangat sebab kalau lipat, mesti ada kesan lipatan time nak pakai
  6. Nak gosok seluar baju tiap2 hari lagilah malas. Biasanya hari minggu aku akan gosok sebanyak yang mungkin. Kalau boleh satu almari aku nak gosok hari tu jugak
  7. Lantai dalam bilik tidur dah 2 minggu tak vacuum. Mujur tak berapa nampak berdebu
  8. Makan sekali sehari. Ntah kenapa mulut ni rasa malas nak mengunyah sekarang
  9. Memasak pun cuma sekali sehari. Kalau malas goreng daging, kalau malas malas sangat masak maggi jer
  10. Kereta kuda kat luar sana dah berapa lama tak basuh. Yang ni biarkan jer bermandi hujan
Rasa-rasanya macam kena upah maid tak? Boleh tolong kemaskan rumah, boleh tolong masak dan uruskan pakaian. Boleh jugak suruh maid buat assignment. Hohoho... Tapi maid sekarang nak gaji tinggi lah. Dan satu lagi, aku tak mampu nak bayar..huhuhu

14 comments:

azwa_amani said...

huishh jangan malas2....hehehe :)

Siti Mashitah Saidin said...

ish2... ish.. :P

fatin said...

bt pe cari maid..carik bini terus!sume die bt..haha

ciK mOt ©™ said...

kawin jelah bro...wat per cari maid ni...
kalu kawin sah2 dah sah segala...hehehe

rieyana ynn said...

wakeup...wakeup....;P

idah @mama izzya said...

serba serbi malas tu..kena nikoh derah2 baru dok malas ork..

2 ari doh ujan kat gong badok ni..

kella said...

haha.. faham sangat! pernah juga mengalami seperti itu masa dok kat sana dulu! musim ujan ni sedap dok selubung dalam selimut..
tido makan..tido makan.. hehehe

dah sembuh ke belum ni?

sila amik tag ini ya! :)
http://kellazule.blogspot.com/2010/12/tag-dari-lya.html

Ieda Al-Habsyi said...

kawin lah weh, hehehhehe :)

My Little Diary said...

salam,
buat aper upah maid, carik jer bini.... hehe lagi senang. mlm pun ada org temankan tido, takder ler tido sorang2..
yg malas nanti seme jdk rajin... kekeke

Iena farina said...

Wah1112x...knp terlebih malas lak nie...????baru baik dmam terus dpt pnyakit "M"...tntu byk mkn ubat "M" nie... :)

hajarus said...

itu tandanyer dah patut kawin... kihkihkih...

LyNn HaMzAh said...

kawen jer dik...semua nanti isteri leh tolong uruskan...hehehehe...

Mata Hati said...

amani - yer yer..saya dah tak malas cikgu :)

SMS - :p

fatin, cik mot - errr..difikirkan kemudian

rieyana ynn - dah wakeup ni..

idah @mama izzya - kat sini pun ujan gok..direct 2 hari

kella - dah sembuh sikit.. nanti say amik tag tu

Mata Hati said...

Ieda Al-Habsyi, My litle Diary - pasal kawin belum lagi tercatat dalam kalendar :)

Iena farina - tersilap makan ubat M..hehehe

hajarus, kak Lynn - ok ok, nanti saya fikirkan :)